تور اروپا: اتحادیه اروپا شاید گوشی سازان را به 7 سال پشتیبانی از محصولات ملزم کند

به گزارش وبمستر وبلاگ، این طور که به نظر می رسد، طبق خواسته دولت آلمان، اروپا می خواهد شرکت های تولیدنماینده گوشی هوشمند را مجاب کند محصولات خود را به مدت 7 سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی نمایند. بعلاوه تا همین مدت زمان هم باید قطعات لازم برای تعمیر این محصولات را تأمین نمایند.

تور اروپا: اتحادیه اروپا شاید گوشی سازان را به 7 سال پشتیبانی از محصولات ملزم کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به تازگی یک پایگاه خبرگزاری آلمانی تحت اسم Heise Online گزارش عجیبی را منتشر کرد مبنی بر اینکه تمام گوشی هایی که وارد بازار اروپا می شوند باید از لحاظ امنیتی و تعمیر قطعات به مدت 7 سال پشتیبانی شوند. در حال حاضر گوشی های اندرویدی در برترین حالت خود به مدت 4 یا 3 سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی می شوند آن هم در صورتی که یک گوشی پرچم دار یا میان رده بسیار قدرتمند در اختیار داشته باشید.

بعضی از گوشی های پرچم دار سامسونگ در حال حاضر به مدت سه سال از لحاظ نرم افزاری و چهار سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی می شوند اما بسیاری از شرکت های تولیدنماینده گوشی های اندرویدی گوشی های خود را تا سه سال پشتیبانی می نمایند. البته گوشی های اپل را باید فاکتور بگیریم چرا که شرکت آمریکایی سال جاری نشان داد حتی می تواند به مدت شش سال هم گوشی های خود را پشتیبانی کند؛ این در حالی است که این مدت تا چند سال پیش پنج سال بود و باز هم دو برابر شرکت های اندرویدی.

به خاطر داشته باشید آنچه در رابطه با آن حرف می زنیم، آپدیت های امنیتی هستند؛ یعنی آن دسته از به روزرسانی هایی که با حجم کمتر از 500 مگابایت راهی گوشی ها می شوند و فقط این محصولات را از لحاظ زیرساخت امنیتی تقویت می نمایند تا مسئله ای از بابت امنیت یا حریم خصوصی برای آن ها پیش نیاید. آپدیت های سیستم عامل یا رابط کاربری کاملا متفاوت با این آپدیت ها هستند چرا که آن ها غالبا 1 گیگابایت یا بیشتر حجم دارند و غالبا گوشی را از لحاظ ظاهری هم تغییر می دهند و یک سری قابلیت های تازه به آن اضافه می نمایند. در این زمینه هم شرکت های اندرویدی نهایت گوشی های خود را به مدت 3 سال آپدیت می نمایند و باز هم این اپل است که با مدت زمان 6 سال، رکورددار است.

آنچه اروپا از شرکت های تولیدنماینده گوشی هوشمند می خواهد همین آپدیت های امنیتی هستند تا کاربران این بازار از لحاظ امنیتی مدت زمان بسیار طولانی را آسوده خاطر باشند. این مسأله باعث می گردد کاربران دیگر مجبور نباشند هر چند سال یک بار به خاطر حفظ امنیت هم که شده، گوشی تازهی خریداری نمایند.

علاوه بر این ها، تأمین قطعات یدکی به مدت 7 سال هم تأثیر بسیار زیادی در کاهش هدررفت های الکترونیکی خواهد داشت و شاید اصلی ترین علت پشت این قضیه همین باشد. البته گفته می گردد در این جلسه که با دولت آلمان برگزار گردید، پیشنهاد مدت زمان 5 سال هم مطرح شد منتها نکته اینجاست که نمایندگانی از هیچ یک از شرکت های تولیدنماینده گوشی در آن حضور نداشتند. در نهایت به نظر می رسد چیزی که کاملا اجباری خواهد شد، آپدیت امنیتی سه ساله است. حال اینکه اروپا و شرکت های تولیدنماینده می توانند روی مدت زمان بیشتر توافق نمایند یا خیر مسأله ای است که برای اطلاع از آن باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر باشیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 476

به "تور اروپا: اتحادیه اروپا شاید گوشی سازان را به 7 سال پشتیبانی از محصولات ملزم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: اتحادیه اروپا شاید گوشی سازان را به 7 سال پشتیبانی از محصولات ملزم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید