با پبروزی مقابل اتلتیک بیلبائو؛ اولین قهرمانی رئال سوسیداد پس از 34 سال

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئال سوسیداد با شکست دادن اتلتیک بیلبائو، قهرمان کوپا دل ری 20-2019 شد.

با پبروزی مقابل اتلتیک بیلبائو؛ اولین قهرمانی رئال سوسیداد پس از 34 سال

به گزارش خبرنگاران، اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد در چارچوب فینال معوقه رقابت کوپا دل ری فصل 20-2019 به مصاف هم رفتند که در نهایت رئال سوسیداد با تک گل اویارزابال از روی نقطه پنالتی، به رجحان و قهرمانی رسید. این سومین قهرمانی رئال سوسیداد در جام حذفی اسپانیا است. همچنین اولین قهرمانی این تیم از فصل 87-1986 به بعد است.

اتلتیک بیلبائو 0-1 رئال سوسیداد؛ میکل اویارزابال 63`: در شرایطی که پورتو در محوطه جریمه بیلبائو در موقعیت تک به تک با سیمون قرار گرفته بود، اینیگو مارتینز روی او خطا کرد و پنالتی به سود رئال سوسیداد اعلام شد. میکل اویارزابال این پنالتی را تبدیل به گل کرد.

رئال سوسیداد با رجحان مقابل بیلبائو فاتح جام حذفی اسپانیا شد و به 34 سال انتظار برای کسب عنوان قهرمانی انتها داد. ملاقات انتهای فصل گذشته 2020-2019 کوپا دل ری به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آن موقع لغو و بامداد یکشنبه پس از حدود 10 ماه وقفه برگزار گردید.ابا نجام این ملاقات حساس بین دو تیم ایالت باسک که همیشه نبردهای مهم و خشنی دارند معین بود که طرفداران افراطی دو تیم که با وجود برگزاری بازی بدون تماشاگر خود را به اطراف استادیوم لا کارتوخا شهر سویل رسانده بودند بارها با یکدیگر و نیروهای پلیس درگیر شوند.

رئال سوسیداد و باشگاه اتلتیک مایل بودند یک موقعیت تاریخی را تا آنجا که ممکن است به عقب برانند تا بتوانند فینال کوپا را در میان طرفداران بازی نمایند این شرم آور بود که این اتفاق نیفتاد اما به هرحال هزاران طرفدار تیم آبی پوش بدون توجه به بیماری و پاندمیک شب را بیرون از خانه خواهند گذراند. در نهایت رئال سوسیداد پیروز شد با تنها گل مایکل اویارزابال بازیکن ملی پوش اسپانیایی خود که در دقیقه 63 از روی نقطه پنالتی به دست آمده به پیروزی یک بر صفر رسیده و برای سومین بار قهرمان جام حذفی گردد.

این مسابقه حساسی بود که در سراسر دقایق آن نبردی بی امان میان بازیکنان دو تیم جریان داشت. جنگی برای یک جام نقره ای و که به سنت قدیمی ها باید برایش خون ریخت. نکته جالب سوسیداد نمی تواند از عنوان قهرمانی خود در فصل بعد کوپا دل ری دفاع کند.آنها 67 روز قبل در مسابقات 2021 توسط بتیس از دور مسابقات حذف شده اند!

سوسیداد در حالی پس از 34 سال فاتح کوپا دل ری شد که آخرین بار در سال 1987 قهرمان شده بود. بیلبائو هم برای پانزدهمین مرتبه در فینال مغلوب شد تا انتظارش برای قهرمانی، 37 ساله گردد. داوید سیلوا با مشارکت در پیروزی سوسیداد در فینال کوپادل ری بیستمین جام دوران بازیگری خود را در سن 35 سالگی بدست آورد.

ایکر مونیان کاپیتان اتلتیک بیلبائو زمانیکه هم تیمی هایش که به سمت تونل می رفتند ، ایستاد و با چهره ای دمغ و درهم به تماشای کامل مراسم قهرمانی و جشن های رئال سوسیه داد ایستاد. همانطور که کاپیتان باید باشد. هم اکنون بارسلونا با 30 قهرمانی پرافتخارترین تیم این رویداد است و بیلبائو با 23 قهرمانی در رتبه دوم قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 262

به "با پبروزی مقابل اتلتیک بیلبائو؛ اولین قهرمانی رئال سوسیداد پس از 34 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پبروزی مقابل اتلتیک بیلبائو؛ اولین قهرمانی رئال سوسیداد پس از 34 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید