تقاضای 220 میلیون پوندی اسکاتلندی ها، چالش نو جانسون

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- اسکاتلندی ها برای آنچه که جبران خسارت های همه گیری کووید و مقابله با سویه اومیکرون خواندند از لندن خواستند 220 میلیون پوند به این منطقه بپردازد

تقاضای 220 میلیون پوندی اسکاتلندی ها، چالش نو جانسون

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، اسکاتلندی ها برای آنچه که جبران خسارت های همه گیری کووید و مقابله با توسعه و پیامد های سویه اومیکرون خواندند از لندن خواستند 220 میلیون پوند به این منطقه بپردازد که در شرایط مالی جاری دولت چالش تازه برای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ارزیابی شده است.

نیکولا استورجن سروزیر اسکاتلند که پیشتر از دولت خواسته بود برای جبران خسارت های تعطیلی کسب و کار ها، اعتباراتی را به این منطقه اختصاص دهد از اندازه تخصیص اعتبارات دولت ابراز نارضایتی شدید کرد.

رهبر حزب ملی اسکاتلند بودجه تخصیصی دولت را برای جبران خسارات کووید ناکافی دانست و بر ضرورت تخصیص اعتبارات بیشتر تاکید نمود.

بعضی سیاستمداران در انگلیس از تشکیل نشست موارد اضطراری موسوم به کبری در انگلیس در شامگاه یکشنبه بدون حضور بوریس جانسون نخست وزیر و ریشی سوناک وزیر خزانه داری خبر دادند و آن را ناامید نماینده توصیف کردند.

دولت انگلیس که باوجود افزایش نرخ مالیات ها با کسری شدید بودجه روبرو بوده هنوز درباره درخواست اسکاتلند اظهار نظر نکرده است.

در این حال بعضی سیاستمداران انگلیسی به ویژه عضو حزب حاکم محافظه کار با انتقاد از درخواست اسکاتلندی ها، ان را زیاده خواهی انان توصیف کردند.

منتقدان معتقدند که اسکاتلندی ها بار ها با تهدید جدایی توانستند امتیازات زیادی از لندن بگیرند.

اسکاتلندی ها که در همه پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت بیشترشان به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا با جدیت بیشتری موضوع استقلال و جدایی از انگلیس و پیوستن به اتحادیه اروپا را مطرح می نمایند.

نیکولا استورجن بار ها در اعتراض به مخالفت دولت با برگزاری همه پرسی در این منطقه بر سر استقلال از انگلیس گفته هیچ قدرتی نمی تواند در برابر خواست و اراده مردم اسکاتلند بایستد.

انگلستان یا بریتانیا از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.

تاسیسات و زیر دریایی های هسته ای انگلیس در سواحل اسکاتلند قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 651

به "تقاضای 220 میلیون پوندی اسکاتلندی ها، چالش نو جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای 220 میلیون پوندی اسکاتلندی ها، چالش نو جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید