خبرنگاران مردم پاکدشت 280 هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند

به گزارش وبمستر وبلاگ، تهران- خبرنگاران- مردم و گلخانه داران شهرستان پاکدشت، در آستانه اعیاد شعبانیه، 280 هزار عدد شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند.

خبرنگاران مردم پاکدشت 280 هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند

به گزارش خبرنگاران، شهرستان پاکدشت با فراوری سالانه یک میلیارد عدد گل شاخه بریده، قطب فراوری گل در کشور محسوب می شود و مردم این شهرستان به رسم هر ساله با نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه، روز آدینه 280 هزار عدد گل به عتبات عالیات اهدا کردند.

مسئول گل آرایی عتبات مقدسه به خبرنگار خبرنگاران گفت: هر ساله با نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه گلکاران پاکدشتی هزاران شاخه گل برای گل آرایی حرم های مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس علیهم السلام و آستان قدس رضوی اهدا می نمایند.

حسین فرجی اضافه نمود: سال جاری هفدهمین سال متوالی است که به مناسبت اعیاد رجب و شعبانیه در اقدامی پسندیده تمامی گلکاران با هدیه گل در این امر شرکت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد گل های اهدایی استان تهران به کشور عراق از شهرستان پاکدشت بوده است، اضافه نمود: با توجه به اینکه پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور به شمار می رود 80 درصد گل های اهدایی، از شهرستان پاکدشت بوده و تنها 20 درصد از سایر نقاط کشور ارسال می شود.

مسئول گل آرایی عتبات مقدسه با اشاره به این که در سالهای قبل گل آرایی عتبات مقدس توسط مجمع فرهنگی محبان فاطمه الزهرا انجام میگرفت، اضافه نمود: با توجه به شرایط کرونا سال جاری اعزام نیرو برای گل آرایی حرم های مطهر نداریم و تزئین و گل آرایی توسط خود خادمین عتبات عالیات در حرم های مطهر انجام خواهد شد.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت نیز به خبرنگار گفت: در سالهای قبل گل های اهدایی شهرستان در بازار گل جمع آوری میشد و از آنجا به کربلا ارسال می گشت که سال جاری با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا، گل های اهدایی از کل شهرستان در حسینیه حضرت ابوالفضل با مرکزیت گلزار پایین جمع آوری و ارسال می شود.

رضا خانی اضافه نمود: گل های اهدایی شامل داوودی، میخک مینیاتور، لیلیوم، ژرورا، فرزیا، قلم پور، الستورمریا، رز، ارکیده بامبو و انواع برگهای تزئینی شامل برگ سیکاس، آنتوریا است.

پاکدشت از هزار و 237 هکتار گلخانه برخوردار است که از این میزان، 987 هکتار زیر کشت گل و گیاه و 250 هکتار زیر کشت سبزی و صیفی می رود.

سالانه یک میلیارد و 41 هزار عدد گل شاخه بریده و 23 میلیون گلدان در پاکدشت فراوری می شود که از نظر تعداد، 91 درصد کل گل های فراوری شده در استان تهران محسوب می شود و از این نظر پاکدشت رتبه اول استان تهران و کشور را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 224

به "خبرنگاران مردم پاکدشت 280 هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم پاکدشت 280 هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید