خبرنگاران سرانجام اردیبهشت آخرین مهلت نیروگاه بندرعباس برای قطع آلایندگی است

به گزارش وبمستر وبلاگ، بندرعباس-خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: مهمترین صنعت آلاینده غرب بندرعباس نیروگاه توانیر است که یک ماه برای تغییر سوخت از مازوت به گاز مهلت دارد.

خبرنگاران سرانجام اردیبهشت آخرین مهلت نیروگاه بندرعباس برای قطع آلایندگی است

حبیب مسیحی تازیانی عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز زمین پاک اضافه کرد: با شرکت گاز نیز برای تحویل گاز به نیروگاه هماهنگی شده ودر صورت ادامه استفاده از مازوت، اهرم های قانونی را به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: 2 نیروگاه جدید کلاس اف سیکل ترکیبی مجاور توانیر نیز سال جاری راه اندازی خواهد شد و پس از آن توانیر وارد تعمیرات اساسی می گردد.

مسیحی تازیانی با اظهار نگرانی از احتمال آلودگی های زیست محیطی در غرب استان و شهرستان پارسیان توضیح داد:تراکم جانمایی صنایع در این منطقه که مجاور عسلویه واقع شده است ، احتمال تجمیع آلودگی ها را افزایش می دهد که از هم اکنون برنامه ریزی ورایزنی های جدی برای اجتناب از این شرایط شروع شده است.

این مسوول زیست محیطی یادآور شد:در شرق هرمزگان شامل شهرستان های جاسک و سیریک نیز فعالیت های صنعتی در جریان است که فرایند در نظر دریافت ملاحظات زیست محیطی آنها تا به امروز رضایت بخش است.

آلودگی میکروبی فاضلاب بندرعباس پنج برابر حد مجاز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط فاضلاب بندرعباس پرداخت و گفت : بر اساس اخرین پایشی که چهار روز قبل انجام شد، میزان آلودگی میکروبی فاضلاب بندرعباس پنج برابز میزان مجاز است.

وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های استاندار و همکاری صنایع غرب بندرعباس بخش بحرانی این مشکل در برنامه کوتاه مدت سه ماه رفع گردد و در برنامه میان مدت وبلند مدت بعدی ، مشکل فاضلاب بندرعباس به صورت اساسی حل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 303

به "خبرنگاران سرانجام اردیبهشت آخرین مهلت نیروگاه بندرعباس برای قطع آلایندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانجام اردیبهشت آخرین مهلت نیروگاه بندرعباس برای قطع آلایندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید