رای اعتماد عمران خان از مجلس پاکستان خبرنگاران

به گزارش وبمستر وبلاگ، نخست وزیر پاکستان پیروز شد بار دیگر از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد.

رای اعتماد عمران خان از مجلس پاکستان خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عمران خان نخست وزیر پاکستان که به دلیل موفقیت احزاب مخالف در مجلس سنا، با فشار های زیادی از سوی مخالفین روبرو شده بود توانست بار دیگر از مجلس (مجلس ملی) رای اعتماد بگیرد.

عمران خان پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات اخیر مجلس سنای پاکستان در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، جنبش دمکراتیک متشکل از احزاب مخالف دولت را به چالش فراخواند و گفت که وی در صورت عدم کسب رای اعتماد از مجلس ملی، دولت خود را منحل و به کرسی های اپوزیسیون خواهد پیوست.

نخست وزیر پاکستان امروز در حالی برای کسب رای اعتماد به مجلس ملی رفت که هیچیک از نمایندگان اپوزیسیون در مجلس حاضر نبودند.

پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد، مولانا فضل الرحمان رهبر جنبش دمکراتیک پاکستان که به همراه دیگر اعضای جناح مخالف همزمان با نشست امروز مجلس این کشور برای رای اعتماد به نخست وزیر، در شهر سکهر واقع در جنوب پاکستان گردهم آمده بودند، اظهار داشت: هیچیک از نمایندگان جناح مخالف در مجلس حضور نخواهد یافت و در حقیقت پیروزی اپوزیسیون بر رقیب حزب حاکم در انتخابات مجلس سنا، عدم صلاحیت دولت عمران خان را ثبات نموده است.

بر اساس قانون اساسی پاکستان، دولت و یا شخص نخست وزیر برای رای اعتماد از مجلس ملی که تعداد کرسی نمایندگان آن 342 نفر است، باید 172 رای موافق کسب کند. تعداد نمایندگان حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و سایر احزاب متحد در مجموع 180 کرسی و تعداد کرسی های نمایندگان جناح مخالف 160 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 206

به "رای اعتماد عمران خان از مجلس پاکستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای اعتماد عمران خان از مجلس پاکستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید