روسیه: به هر تحریمی از سوی اتحادیه اروپا پاسخ مناسب خواهیم داد

به گزارش وبمستر وبلاگ، مقامات وزارت خارجه روسیه در واکنش به تصمیم رهبران کشورهای اروپایی درباره اعمال تحریم های نو ضدروسی هشدار دادند که برغم تمایل مسکو برای بهبود روابط، به هر تحریمی از سوی اتحادیه اروپا پاسخ شایسته داده خواهد شد.

روسیه: به هر تحریمی از سوی اتحادیه اروپا پاسخ مناسب خواهیم داد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه گفت که این کشور به هر تحریم یکجانبه ای از سوی اتحادیه اروپا بطور مناسب پاسخ خواهد داد.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست سران بروکسل در مورد ضرورت اتخاذ تدابیری هماهنگ و قاطع، از جمله با استفاده از اعمال تحریم های مالی، برای پاسخ گویی به ادامه اقدامات تهاجمی، غیرقانونی و مخرب از سوی روسیه توافق کردند.

زاخارووا با انتشار بیانیه ای، ضمن تأیید دوباره آمادگی طرف روسی برای تبادل نظرهای برابر با اتحادیه اروپا، یادآور شد: مسلماً چنین مذاکراتی، برخلاف تمایل مرکز های اروپایی، نمی تواند با هیچ نوع پیش شرطی همراه باشد، چه رسد به اینکه در شرایط تهدید به تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشور ما مطرح گردد و مقامات بروکسل به خوبی مطلع هستند که چنین اقداماتی از سوی آنها بدون پاسخ مناسب از سوی مسکو باقی نخواهد ماند.

این دیپلمات روس ادامه داد، تصمیمات اتخاذ شده در جریان نشست سران اتحادیه اروپا گویای آن است که مسائل سیستمی در رابطه با تدوین راهکارهای جمعی در این سازمان همچنان حفظ شده است. به عقیده وی، اتحادیه اروپا عملاً در اسارت منافع بعضی فرصت طلبان قرار دارند که نظریات آن برخلاف منافع واقعی شهروندان اروپایی است.

وی تأکید کرد که وزارت خارجه روسیه محتوای چنین اسنادی (بیانیه مشترک پایانی نشست سران بروکسل) و اتهامات مطرح شده به طرف روسی را غیرقابل قبول و بی پایه و اساس می داند.

در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمده است: رهبران اتحادیه اروپا بر ضرورت پاسخ هماهنگ و قاطع این سازمان و کشورهای عضو آن به هر نوع اقدام شرورانه، غیرقانونی و مخرب از سوی روسیه که در آینده تکرار گردد، تأکید داشته و در این راستا لازم می دانند تا تدابیر لازم، از جمله استفاده از کلیه امکانات اتحادیه اروپا، مانند اعمال تحریم های مالی، اتخاذ گردد.

در این رابطه، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه هم با اشاره به اینکه نظریه سازماندهی نشست سران روسیه - اتحادیه اروپا شکست خورده، گزارش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره روابط با روسیه و تصمیم رهبران اروپایی درباره اعمال تحریم های نو علیه مسکو را تنها میتوان تمایل آنها برای ادامه تشدید اوضاع در روابط دوجانبه ارزیابی کرد.

وی یادآور شد که رئیس جمهوری روسیه بارها بر مواضع مسکو در مورد آمادگی برای تبادل نظر و یافتن راه های قابل قبول در راستای بهبود روابط تأکید نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 432

به "روسیه: به هر تحریمی از سوی اتحادیه اروپا پاسخ مناسب خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به هر تحریمی از سوی اتحادیه اروپا پاسخ مناسب خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید