زائران در مرز مهران غربالگری می شوند

به گزارش وبمستر وبلاگ، معاون بهداشت علوم پزشکی استان ایلام در مورد زواری که به وسیله مرز مهران وارد کشور می شوند، گفت: در ورودی مرز مهران اکیپ های پزشکی به صورت شیفت بندی مستقر هستند و زوار مورد غربالگری قرار می گیرند.

زائران در مرز مهران غربالگری می شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تقاضا برای تزریق واکسن برکت بالا رفته و کوشش های ما برای تامین این واکسن، فعلا برای کسانی است که تزریق دوز اول آنها برکت بوده است.

به گزارش گروه استن ها خبرنگاران؛ جمیل صادقی فر، با بیان اینکه تقاضا برای تزریق واکسن برکت بعد از سینوفارم در صندلی دوم است، اظهار کرد: در حال حاضر به علت کمبود واکسن برکت، در حال تامین واکسن برای کسانی هستیم که دوز اول این نوع واکسن را تزریق نموده و الان باید دوز دوم را دریافت نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در مورد زواری که به وسیله مرز مهران وارد کشور می شوند، گفت: در ورودی مرز مهران اکیپ های پزشکی به صورت شیفت بندی مستقر هستند و زوار مورد غربالگری قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در غربالگری مذکور به نام کار اصلی دانشگاه علوم پزشکی، علائم ظاهری و جسمی زوار به ویژه تب چک می گردد، افرادی که بدحال باشند آزمایش های اولیه صورت می گیرد بدین صورت که وارد گیت نمونه گیری شده و با انجام تست رپیدر که تقریبا 20 دقیقه طول می کشد شرایط فرد آنالیز می گردد.

صادقی فر ادامه داد: زائرانی که شرایط تست آنها چه منفی و چه مثبت ولی دارای علائم بیماری باشند مورد مشاوره قرار می گیرد و اینکه تا رسیدن به مقصد چه موارد بهداشتی را رعایت کند البته شرایط بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مقصد اطلاع داده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 509

به "زائران در مرز مهران غربالگری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زائران در مرز مهران غربالگری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید