سازمان ملل نگران الجزایر است

به گزارش وبمستر وبلاگ، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل اعلام نمود، این سازمان از شرایط حقوق بشر در الجزایر نگران است.

سازمان ملل نگران الجزایر است

به نقل از روسیا الیوم، رابرت کولویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل گفت، بسیاری از حقوق اساسی در آزادی عقیده و تجمع مسالمت آمیز مورد تجاوز قرار گرفته است و گزارش هایی درباره استفاده بیش از حد از زور علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و تداوم بازداشت ها وجود دارد.

وی از مقامات الجزایر خواست از استفاده از خشونت برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت آمیز و انتها دادن به بازداشت های اجباری و بازداشت اشخاصی که از حق خود در آزادی بیان و عقیده و تجمع مسالمت آمیز استفاده کردند، دست بکشند.

کولویل اضافه نمود، در چهار مناسبت در ماه آوریل و مه راهپیمایی های دانشجویی ممنوع شده و مقامات به ممانعت از ورود به مناطق تجمع در تظاهرات ادامه داده و صدها تظاهرکننده یا هر کسی که توسط پلیس مظنون به حضور در تظاهرات است، بازداشت شده اند.

وی گفت، بعضی از تظاهرکنندگان بازداشت شده و بعد از اجبار به امضای تعهد عدم مشارکت در تظاهرات، آزاد شدند.

کولویل گفت، در طول دو ماه گذشته پیگردهای قضایی علیه فعالان و مدافعان حقوق بشر و دانشجویان و روزنامه نگاران، وبلاگ نویس ها و شهروندان عادی ادامه یافته است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 341

به "سازمان ملل نگران الجزایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل نگران الجزایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید