صنعاء مانع بزرگ در برابر راه چاره سیاسی در یمن را تشریح کرد

به گزارش وبمستر وبلاگ، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت، تا زمانی که مداخله خارجی تمام نشود حصول راه حل سیاسی یمنی-یمنی بعید است.

صنعاء مانع بزرگ در برابر راه چاره سیاسی در یمن را تشریح کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنگ یمن وارد ششمین سال شده و برخی تلاش ها برای سرانجام دادن به آن تا کنون بی نتیجه بوده است.

در همین رابطه حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود نوشت: مداخله خارجی مانعی بزرگ در برابر راه حل سیاسی یمنی-یمنی است و به نظر من بی توجهی بین المللی به این مسئله یکی از مهم ترین دلایل طولانی شدن جنگ است. من فراهم شدن هر فرصتی برای راه حل سیاسی یمنی-یمنی قبل از حذف عنصر غیریمنی را بعید می دانم.

اعضای شورای امنیت بامداد امروز (پنجشنبه) طی بیانیه ای در حمایت از ائتلاف متجاوز و جنایتکار سعودی، خواستار برقراری فوری آتش بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه 2565 و توقف پیشروی نیروهای یمنی به سمت شهر مأرب شدند. (جزئیات بیشتر)

صبح ششم فروردین 1394 جنگنده های سعودی آغاز به بمباران صنعاء و منطقه ها دیگر یمن تحت عملیات موسوم به عاصفة الحزم (توفان قاطعیت) کرده و همزمان محاصره کامل دریایی، زمینی و هوایی نیز آغاز شد.

از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا سرانجام ژانویه 2021، 6 هزار و 190 زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده اند و 6 هزار و 898 نفر دیگر زخمی شده اند. علاوه بر این، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می گیرد، 27 نوزاد مرده به دنیا می آیند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 550

به "صنعاء مانع بزرگ در برابر راه چاره سیاسی در یمن را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء مانع بزرگ در برابر راه چاره سیاسی در یمن را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید