طالبان: یاری های خارجی باید به مردم برسد نه دولت کابل

به گزارش وبمستر وبلاگ، طالبان در آستانه کنفرانس ژنو از کشورهای حامی اقتصادی افغانستان خواست تا برای جلوگیری از فساد در فرایند توزیع یاری ها به مردم افغانستان این یاری ها را در هماهنگی با آن ها به مردم برسانند.

طالبان: یاری های خارجی باید به مردم برسد نه دولت کابل

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گروه طالبان در بیانیه ای خطاب به کشورهای حامی اقتصادی افغانستان در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو تاکید نمود که این گروه از یاری های بی غرض دنیای برای مردم افغانستان استقبال می نماید اما این یاری ها نباید به نام ملت جمع آوری شده و سپس به جیب مقامات افغان برود.

طالبان اضافه نمود که در دو دهه گذشته این چنین بوده و سازمان های معتبر دنیای نیز بارها گزارش هایی را درباره فساد دولتی در افغانستان منتشر نموده اند.

بیانیه همچنین تاکید می نماید: ما از دنیا و تمام سازمان های دنیای می خواهیم یاری های که به نام ملت جمع می گردد باید به ملت برسد و برای شفافیت و عادلانه بودن این فرایند بهتر است که موسسات دنیای با هماهنگی با طالبان اینگونه یاری ها را توزیع نمایند.

اندریاس وان برنت سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان اخیراً اعلام نمود طالبان فرصت حضور در نشست ژنو را داشت اما تشدید حملات توسط این گروه سبب شد تا این فرصت را از دست بدهد.

لازم به ذکر است که یاری های تعهد شده جامعه دنیای به افغانستان تا 2 ماه دیگر به انتها می رسد و قرار است کنفرانس ژنو با مشارکت وزاری خارجه حدود 70 کشور حامی اقتصادی افغانستان به رهبری آمریکا در تاریخ 23 و 24 نوامبر برگزار گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 1

به "طالبان: یاری های خارجی باید به مردم برسد نه دولت کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: یاری های خارجی باید به مردم برسد نه دولت کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید