علت ریزش موی سر در مبتلایان به کرونا

به گزارش وبمستر وبلاگ، چگونگی تأثیر کرونا بر روی بدن انسان هنوز به طور کامل درک نشده است. اما به احتمال زیاد این بیماری به طور غیر مستقیم و نه مستقیم به ریزش مو منجر می گردد.

علت ریزش موی سر در مبتلایان به کرونا

ویروس کرونا می تواند باعث ریزش موی سر و صورت در بعضی از مبتلایان به کووید 19 (بیماری ناشی از نوع جدید ویروس کرونا) گردد. گئورگی آبراموف، پزشک متخصص تریکولوژِی (بیماری های پوست سر و مو) در مصاحبه ای با اسپوتنیک شرح داد که چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان با این مشکل کنار آمد.

چگونگی تأثیر کرونا بر روی بدن انسان هنوز به طور کامل درک نشده است. اما به احتمال زیاد این بیماری به طور غیر مستقیم و نه مستقیم به ریزش مو منجر می گردد. گئورگی آبراموف معتقد است که مسئله استرس است که با بیماری همه گیر کرونا ارتباط ناگسستنی دارد.

این پزشک روس می گوید: امروزه بطور 100 ٪ ثابت شده است که طاسی و ریزش مو یک فرایند کاملاً خود ایمنی است، یعنی سیستم ایمنی بدن به مو های سر انسان حمله می نماید. اغلب این فرایند در اثر استرس ایجاد می گردد. استرس بسیار فراتر از چنین چیز هایی است. متأسفانه همه گیری، بعضی از افراد را به شدت تحت تأثیر خود قرار می دهد.

متخصص روس گفت که اگر به موقع به پزشک مناسب مراجعه کنید، می توانید ریزش مو به دلیل همه گیری ویروس کرونا را متوقف کنید.

نتیجه نهایی این است که اگر فرآیندی در بدن ناشی از عملکرد پدیده خود ایمنی آغاز شده باشد، ممکن است بیش از صد نوع بیماری ناشی از این پدیده در آن دخالت داشته باشد. در چنین حالاتی سیستم ایمنی به غده تیروئید، مفاصل، مو ها و اندام های زیادی حمله می نماید.

این مسئله و نه فقط ریزش مو باید باعث نگرانی گردد. اگر موی مرد روی ریش یا سر او آغاز به ریزش کند، نه تنها باید به متخصص پوست و مو بلکه به یک ایمونولوژیست مراجعه گردد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 16

به "علت ریزش موی سر در مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت ریزش موی سر در مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید