لاوروف: غرب درصدد سیاسی کردن مساله منشا کروناویروس است

به گزارش وبمستر وبلاگ، وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود، سیاستمداران نباید روی شرایط پیش آمده پیرامون همه گیری کووید 19 سرمایه گذاری نموده و با استفاده از آن دست به امتیازگیری و افزایش محبوبیتشان بزنند.

لاوروف: غرب درصدد سیاسی کردن مساله منشا کروناویروس است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که بعد از یک نشست ویدیو کنفرانسی دیپلماتهای ارشد بلوک مالی بریکس (متشکل از برزیل، روسیه هند، چین و آفریقای جنوبی) برگزار کرد گفت، کشورهای غربی به دنبال سیاسی کردن مسائل مربوط به منشا کروناویروس هستند.

او بیان داشت: اگر کسی سوالهای بیشتری دارد آنها را باید با کشورهای دیگر در چارچوب سازمان بهداشت جهانی مورد بحث قرار دهد. در حقیقت کوششهایی با هدف سیاسی کردن شرایط فعلی در دست انجام هستند. ماکرون رئیس جمهور فرانسه رخدادها را جنگ واکسن توصیف نموده با این حال به رغم وجود حقایق و ضمناً تاسف فراوان ما، او روسیه و چین را از بابت آغاز این جنگ جدید جهانی مقصر دانست.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطر نشان کرد: سیاستمداران نباید با سرمایه گذاری روی شرایط پیرامون همه گیری کروناویروس و واکسنهای مختلفی که در حال طی فرآیندهای ثبت نزد سازمان بهداشت جهانی هستند برای امتیازگیری و افزایش محبوبیتشان کوشش نمایند. برای ما روشن است که همه ضروری است نزد یکدیگر جمع شوند و به جای انگشت اتهام روی مبارزه با این چالش جهانی تمرکز نمایند.

به گفته لاوروف، کشورهای بلوک بریکس آماده افزایش کوششها برای ایجاد یک سیستم پاسخ زودهنگام به همه گیری هستند.

وی اضافه کرد: شرکای ما آمادگی خود را برای تقویت کار به روی ابتکار روسیه برای ایجاد یک سیستم فراگیر بلوک بریکس با هدف تضمین پاسخ زودهنگام به ریسکهای شیوع های بیماری عفونی برجسته ساختند.

وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد، این پنج کشور با هند و مردمش به دلیل شرایط فعلی مربوط به کروناویروس ابراز همبستگی کردند. وی گفت: روسیه آماده ارائه یاری به دوستان هندی در مبارزه علیه این ویروس خطرناک است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 359

به "لاوروف: غرب درصدد سیاسی کردن مساله منشا کروناویروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: غرب درصدد سیاسی کردن مساله منشا کروناویروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید