ماجرای مسدود شدن ارز دیجیتال ارباب حلقه ها چیست؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، بنیاد جی. آر. آر. تالکین، نویسنده ارباب حلقه ها یک رمزارز دیجیتال را به علت تشابه اسمی با این نویسنده مسدود کرد.

ماجرای مسدود شدن ارز دیجیتال ارباب حلقه ها چیست؟

به گزارش همشهری، ممکن است جاده برای بیلبو بگینز تا همواره ادامه داشته باشد، اما پس از اقدام قانونی بنیاد جی. آر. آر. تالکین (JRR Tolkien) برای مسدود کردن توکن جی. آر. آر (JRR Token)، برای توسعه دهنده این ارز دیجیتال، این جاده به سرانجام رسیده است.

ارز دیجیتال با تم ارباب حلقه ها با شعار یک توکن که بر همه آن ها فرمانروایی می نماید در ماه آگوست راه اندازی شد. در همان زمان بیلی بوید، بازیگر نقش پیپین در فیلم های ارباب حلقه ها، ویدیویی برای تایید این ارز دیجیتال البته با محتوایی گیج کننده منتشر کرد: سارومان در کوشش بود تا سرزمین میانه را تحت حاکمیتی متمرکز متحد کند، در حالی که یاران حلقه خواستار تمرکززدایی بود. ارز دیجیتال به معنای واقعی کلمه یک شبکه غیرمتمرکز است.

این امر برای بنیاد تالکین قابل پذیرش نبود. آن ها بلافاصله به وسیله سازمان جهانی مالکیت فکری وارد عمل شدند. آن ها استدلال کردند که این محصول، حقوق نام تجاری تالکین را نقض نموده است و نام آن تنها دو حرف ال و آی را از نام اصلی کمتر دارد.

آن ها ادعا کردند که این نام به طور خاص برای گمراه کردن کاربران طوری طراحی شده که به نظر برسد با جی. آر. آر. تالکین در ارتباط است.

توسعه دهنده این ارز دیجیتال در جواب بنیاد تالکین گفت که جی. آر. آر. توکن، بیشتر می خواهد به شکل منحصر به فرد ارز دیجیتال اشاره کند تا به نویسنده داستان های فانتزی؛ و اینکه عنوان این ارز دیجیتال نام تالکین را به فکر متبادر می نماید، بیشتر پارودیک و هجوآمیز است تا اینکه نیت بدی پشت آن باشد.

جمله ای که در وبسایت نوشته شده یک توکن که بر همه آن ها فرمانروایی می نماید، به عبارت مشهور یک حلقه که بر همه حکم می راند ... یک تفاوت طنزآمیز برای نزدیک کردن به همان مفهوم پارودیک مورد نظر است.

داور سازمان مالکیت فکری جهانی، در این رابطه گفت که توسعه دهنده معین ننموده است چرا نام دامنه مضمونی طنزآمیز و پارودیک دارد و برای شباهتش به نام تالکین انتخاب نشده است.

توسعه دهنده اظهار نموده است که جی. آر. آر. مخفف عبارت Journey through Risk to Reward است به معنای سفر مخاطره آمیز برای رسیدن به پاداش، ولی داور سازمان مالکیت فکری جهانی این ادعا را نپذیرفته است.

بنیاد تالکین اکنون نام دامنه JRRToken.com را دریافت نموده است. همین طور در 23 نوامبر اعلام نمود که توسعه دهنده باید فعالیت تحت این نام را متوقف کند.

همین طور توسعه دهنده متعهد شده است که هیچ گونه محتوای آنلاین نقض کننده حقوق منتشر نکند. توسعه دهنده مستقر در ایالات متحده همین طور هزینه های قانونی بنیاد تالکین را پرداخت نموده است.

بنیاد تالکین اعلام نموده است که همواره برای جلوگیری از سوء استفاده گروه های غیرمجاز از نام جی. آر. آر. تالکین و محتوای آثار ادبی این نویسنده گوش به زنگ است؛ و اینکه این مورد اخیر، نقض آشکار بود و بنیاد از اینکه با شرایط رضایت بخشی به نتیجه رسیده، خوشحال است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 601

به "ماجرای مسدود شدن ارز دیجیتال ارباب حلقه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مسدود شدن ارز دیجیتال ارباب حلقه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید