منابع طالبان: روابط با هند تحت تاثیر پاکستان قرار نمی گیرد

به گزارش وبمستر وبلاگ، یکی از منابع طالبان به بعضی خبرنگاران در افغانستان گفته است که این گروه در ملاقات با مقامات هندی اطمینان داده که روابط با دهلی نو تحت تاثیر پاکستان قرار نمی گیرد.

منابع طالبان: روابط با هند تحت تاثیر پاکستان قرار نمی گیرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یکی از منابع طالبان تایید نموده است که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان، خیرالله خیرخواه عضو تیم مذاکره نماینده این گروه و شهاب الدین دلاور مسئول ارتباط با افغان ها در دفتر سیاسی طالبان در قطر با اس جی شنکر وزیر خارجه هند ملاقات نموده اند.

منبعی از طالبان به سمیع یوسف زی خبرنگار افغان گفته است؛ در این ملاقات طالبان به طرف هندی اطمینان دادند که روابط طالبان با دهلی نو در آینده تحت تاثیر خواسته های پاکستان قرار نمی گیرد.

این خبر درحالی منتشر شده است که هفته پیش مطلق بن ماجد القحطانی نماینده ویژه قطر برای مبارزه با تروریسم و میانجیگری برای حل منازعات فاش کرد که مقامات هندی با طالبان دو بار به طور مخفیانه ملاقات نموده اند.

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در واکنش به تایید ملاقات مقامات هیئت با اعضای دفتر سیاسی طالبان گفته بود که اسلام آباد نسبت به این تماس نگران نیست زیرا مقامات هندی از آنچه طالبان به آن ها گفته اند شرمنده هستند.

پیش از این نیز شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان تصریح نموده بود که حضور هند در افغانستان از آن چیزی که باید می بود، گسترده تر است و دلیل این اظهاراتش را نیز نبود مرز مشترک بین دو کشور خوانده بود.

کارشناسان می گویند که پاکستان از نزدیک شدن طالبان به هند نگران هستند و به همین دلیل همیشه کوشش نموده است تا دهلی نو را از فرایند صلح افغانستان دور نگه دارد.

اخیراً نیز عمران خان نخست وزیر پاگستان گفته بود که پس از اعلام تاریخ خروج بدون قید و شرط آمریکا از افغانستان، نفوذ پاکستان بر طالبان کاهش یافته است، زیرا اکنون این گروه فکر می نماید که جنگ را پیروز شده است و بنابراین هرچه آن ها احساس قدرت بیشتری نمایند، توانایی ما برای تاثیرگذاری بر روی آن ها کاهش می یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 387

به "منابع طالبان: روابط با هند تحت تاثیر پاکستان قرار نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع طالبان: روابط با هند تحت تاثیر پاکستان قرار نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید