می خواستیم به وسیله تحریم ها شاهد تظاهرات خیابانی در ایران باشیم

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز بیان کرد: آنها (دولت جدید آمریکا) به دنبال بازگشت به توافق هسته ای ایران هستند؛ یعنی می خواهند همه تحریم هایی که ما علیه آنها وضع کردیم را برگردانند.

می خواستیم به وسیله تحریم ها شاهد تظاهرات خیابانی در ایران باشیم

وی در این خصوص ادامه داد که رویکرد رئیس جمهور فعلی آمریکا درباره ایران واقعاً خطرناک است.

نیکی هیلی در ادامه اضافه نمود: (تحریم ها) اقتصاد ایران را ضعیف کرد تا جایی که مردم در خیابان ها علیه حکومت تظاهرات نمایند. این همان چیزی بود که ما می خواستیم.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

واکنش ایران به انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا

لازم به ذکر است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس ماده های 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ بعضی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 195

به "می خواستیم به وسیله تحریم ها شاهد تظاهرات خیابانی در ایران باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواستیم به وسیله تحریم ها شاهد تظاهرات خیابانی در ایران باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید