نوآوری دانش بنیان ها به صنعت ساختمان می پیوندد

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، علی وطنی در بازدید از پروژه ساخت خانه های دارای رده انرژی EC+ در شهر جدید اندیشه استان تهران، با بیان این که در این پروژه 175 خانه کم انرژی ساخته می گردد، مطرح کرد: شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها مملو از ظرفیت های نهفته در فناوری ها و نوآوری هایی هستند که می تواند صنعت ساختمان کشورمان را هم گام با استانداردهای روز زیست محیطی به پیش ببرد.

نوآوری دانش بنیان ها به صنعت ساختمان می پیوندد

وی اضافه کرد: ضروری است ارتباطی میان این فناوری ها به عنوان طرف عرضه از یک سو و حوزه ساختمان، راه و شهرسازی به مثابه طرف متقاضی ایجاد گردد. به ویژه در حوزه انرژی ها ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی و نیز دیگر ستادهای توسعه فناوری، کاملاً آماده هستند تا شرکت های دانش بنیان این حوزه را حمایت و زیرساخت های لازم برای ایجاد این ارتباط را فراهم نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری ها و نوآوری هایی که همراه و کمک گر محیط زیست هستند، ادامه داد: برای برخورداری از توسعه پایدار و پیشرفت، تجهیزات و صنایع عظیم به تنهایی پاسخ گو نیست و باید فناوری های بهینه و سازگار با محیط زیست و اقلیم هر منطقه، در توسعه مورد استفاده قرار بگیرند. بحران آب یکی از بحران های جدی است و اصفهان، مثالی از توسعه صنعتی است که به دلیل عدم رعایت الزامات زیست بومی و محیط زیستی، امروزه با چالش های جدی به ویژه در حوزه منابع آبی دست و پنجه نرم می نماید. بنابراین باید از فناوری های نو و سازگار با محیط زیست در توسعه صنایع و زیرساخت ها بهره گرفته گردد.

مجری ملی پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست با اشاره به استفاده از انرژی های نو و زیست سازگار در ساختمان ها گفت: دانش آموختگان و متخصصانی که الان در شرکت های دانش بنیان و فناور فعالیت می نمایند در صورتی که به بازار عظیم صنعت ساختمان راه پیدا نمایند، ضمن ارزش آوری و اشتغال درخور توجه، می توانند محیط زیست سالم و ماندگاری منابع ارزشمندی هم چون آب و انرژی را به ارمغان بیاورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 143

به "نوآوری دانش بنیان ها به صنعت ساختمان می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری دانش بنیان ها به صنعت ساختمان می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید