پافشاری نمایندگان مجلس کویت بر استیضاح نخست وزیر

به گزارش وبمستر وبلاگ، پس از صدور حکمی از سوی امیر کویت که نخست وزیر مستعفی را دوباره مامور تشکیل دولت جدید کرد، تنش میان دولت و مجلس این کشور بار دیگر بالا گرفت.

پافشاری نمایندگان مجلس کویت بر استیضاح نخست وزیر

به نوشته روزنامه القبس چاپ کویت، با اینکه نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت روز یکشنبه در حکمی صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر مستعفی و موقت این کشور را مجددا به عنوان نخست وزیر مشخص و وی را مامور تشکیل دولت جدید کرد، بحران میان مجلس و دولت این کشور ادامه دار شده و هفت تن از نمایندگان مجلس کویت در بیانیه مشترکی علیه صباح الخالد، بر مخالفت کامل و قاطع خود با هرگونه مصونیت دادن به شخص نخست وزیر که باعث گردد او از نظر سیاسی بازخواست نگردد، تاکید کردند.

آنها در ادامه تاکید کردند: محورهای استیضاحی که علیه نخست وزیر ارائه شد و به شکلی تاریخی و بی سابقه ظرف چند ساعت مورد تایید 38 نماینده نهاده شد، هنوز پابرجا هستند.

همچنین این هفت نماینده اعلام کردنه آماده همکاری با شخص نخست وزیر هستند به شرط اینکه حقوق مردم و در راس آنها عفو و آشتی ملی اجرا شوند.

پیش از آنکه صباح الخالد استعفا دهد، درخواست استیضاح او در مجلس از سوی خالد العتیبی، ثامر السویط و بدر الداهوم ارائه شده و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با آن موافقت نموده بودند اما نخست وزیر پیش از استیضاح، درخواست استعفای خود را به امیر این کشور تقدیم کرد و عملا استیضاح ناکام ماند.

روزنامه القبس به نقل از بعضی منابع خود نوشت، پس از آنکه سه نماینده قصد خود برای استیضاح شیخ صباح الخالد، نخست وزیر را اعلام نموده و این طرح حمایت 36 نماینده دیگر را دریافت کرد، دولت تصمیم گرفت در جلسه مجلس الامه (مجلس کویت) حضور نیابد.

به نوشته القبس، طرح استیضاح نخست وزیر به عنوان اولین بازخواست سیاسی در جلسه اول شانزدهمین دوره قانونگذاری در سه محور تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، امیر کویت 18 ژانویه استعفای نخست وزیر و وزرای کابینه او را که یک هفته قبل ارائه شده بود، پذیرفت و از او خواست تا زمان تشکیل دولت جدید به فعالیت خود به صورت موقت ادامه دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 142

به "پافشاری نمایندگان مجلس کویت بر استیضاح نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پافشاری نمایندگان مجلس کویت بر استیضاح نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید