چند درصد زنجانی ها واکسن کرونا دریافت نموده اند؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/زنجان معاون فنی مرکز بهداشت زنجان گفت: 51 درصد واجدان شرایط دُز اول واکسن کرونا را در زنجان دریافت نموده اند.

چند درصد زنجانی ها واکسن کرونا دریافت نموده اند؟

اسماعیل رحمانی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد تخت های بیمارستانی استان در اختیار بیماران کووید - 19 قرار گرفته است، اظهار کرد: حدود 555 بیمار کرونایی هم در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه 23 درصد تست های سرپایی اجرا شده مثبت بوده است، ادامه داد: در موارد سرپایی در مقایسه با هفته های اخیر شاهد فرایند کاهشی هستیم اما باید توجه داشته باشیم که زنجان جزو استان هایی است که دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شد که به همین دلیل دیرتر هم از این موج خارج می گردد.

این مسئول با پرداختن به این موضوع که با وجود کاهش فرایند بیماران سرپایی در بعضی از شهرستان ها، از جمله شهرستان زنجان شاهد موارد بالای مثبت بیماران سرپایی هستیم، اضافه نمود: برای کاهشی شدن این فرایند باید کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم موج پنجم را هم پشت سر بگذاریم.

معاون فنی مرکز بهداشت زنجان، با اشاره به آمار واکسیناسیون در گروه سنی واجد شرایط بالای 18 سال، توضیح داد: در استان زنجان حدود 51 درصد افراد واجد شرایط دُز اول واکسن خود را دریافت کره اند که به ترتیب شرایط رنکینگ واکسیناسیون در شهرستان ایجرود 55 درصد، ماه نشان، ابهر، و سلطانیه 54 درصد، خدابنده 52 درصد، زنجان 50 درصد، طارم 49 درصد و خرم دره هم 47 درصد است.

رحمانی با شرح این مطلب که در گروه سنی بالای 80 سال در استان حدود 85 درصد واجدان شرایط واکسینه شده اند که بیشترین موارد در ایجرود با 95 درصد و کمترین هم در زنجان با 79 درصد است، اضافه نمود: با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو دانشگاه های پیشرو در حوزه انجام واکسیناسیون است اما متاسفانه در بعضی از گروه های سنی پرخطر شاهد استقبال نکردن عده ای از واکسن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برترین واکسن برای تزریق، اولین واکسن در دسترس است، متذکر شد: علی رغم تعدد واکسن ها، بعضی از افراد در تزریق دچار تردید می شوند که همین امر سبب تاخیر در واکسیناسیون می گردد که با پیدا شدن سوش های نو ویروس این رفتار مخاطره آمیز است.

رحمانی با بیان اینکه در گروه سنی 75 تا 79 سال مقدار واکسیناسیون در استان حدود 91 درصد و در گروه سنی 70 تا 75 سال هم این مقدار 95 درصد است، اعلام نمود: در گروه سنی 65 تا 70 سال مقدار واکسیناسیون 96 درصد و در گروه سنی 60 تا 65 سال هم این مقدار در استان 94 درصد است.

این مسئول مقدار واکسیناسیون در گروه سنی 55 تا 59 سال را در استان زنجان 87 درصد اعلام نمود و یادآور شد: در گروه سنی 50 تا 55 سال هم این مقدار در استان 84 درصد، در گروه سنی 45 تا 50 سال استان 70 درصد، در گروه سنی 40 تا 45 سال استان 53 درصد و در گروه سنی 35 تا 40 سال هم 34 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی لازم در زمینه ضرورت تزریق واکسن به مردم انجام گردد، اعلام نمود: تعداد واکسن های وارداتی به کشور و برطرف کمبودها در این حوزه فرصت مناسبی را برای واکسیناسیون افراد مختلف فراهم ساخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 486

به "چند درصد زنجانی ها واکسن کرونا دریافت نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد زنجانی ها واکسن کرونا دریافت نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید