چند صحنه تلخ از این روزهای سیاه ICU بیمارستان رازی اهواز

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرنگاران/خوزستان جان هایی که از دست می فرایند؛ فرقی نمی کند کودک یا جوان یا پیر، این روزها در اهواز همه در معرض خطر هستند.

چند صحنه تلخ از این روزهای سیاه ICU بیمارستان رازی اهواز

بیمارستان ها مملو از بیماران هستند، بیمارانی که بهبودی شان خستگی را از تن پرسنل درمانی بیرون می کند و گاهی هم با وخامت حال و صحنه های تلخ، کادر درمان را از پای در می آورند.

مسئول بخش ICU بیمارستان رازی اهواز با روایت نمونه هایی از صحنه های تلخ روزانه این بیمارستان، از حال و هوای بخش ICU می گوید.

جوانی که برای ورزش رفت اما هرگز به خانه برنگشت

دکتر فرهمند کلانتری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط بیماران در پیک جدید کرونا اظهار کرد: در یکی از موارد، یک جوان 23 ساله و بدون بیماری زمینه ای، در بلوار ساحلی غربی شهر اهواز در نزدیکی بیمارستان رازی در حال ورزش کردن بود که احساس تنگی نفس کرد و به بیمارستان مراجعه کرد.

وی افزود: با انجام سی تی اسکن متوجه شدم که یک طرف ریه وی سوراخ شده و سمت دوم ریه نیز تحت فشار قرار گرفته است.

این متخصص ICU شرح داد: بیمار در حال ایست قلبی بود بنابراین سریع لوله گذاری ریه برای وی انجام و هوا تخلیه شد اما متاسفانه این جوان در کمتر از چهار ساعت در بیمارستان فوت کرد.

وی افزود: این جوان با پای خود به بیمارستان مراجعه کرد و فکر نمی کرد چند ساعت بعد کارش به مرگ برسد.

کلانتری گفت: بیمار توجیه می کرد که شاید تنگی نفس وی به دلیل فعالیت و ورزش باشد و به دلیل نزدیک بودن به بیمارستان، برای معاینه مراجعه کرده است اما وقتی عکس ریه را دیدم با صحنه بسیار عجیبی روبرو شدم.

وی افزود: با توجه به اینکه این عارضه، همیشه علامت وخیمی نشان نمی دهد؛ نهایت علت مراجعه این بیمار، نزدیکی به بیمارستان و احساس تنگی نفس بود و شاید اگر نزدیک بیمارستان نبود و به ورزش ادامه می داد همانجا در بلوار ساحلی بر اثر ایست قلبی فوت می کرد.

زاری جوان عزادار پدر برای برگرداندن مادر به زندگی

مسئول بخش ICU بیمارستان رازی اهواز گفت: چند روز پیش نیز یک زن بیمار 50 ساله در بیمارستان گلستان دچار دیسترس تنفسی شده بود و شرایط بدی داشت. این بیمار، دارای سابقه فشار خون و دچار مشکل اعصاب و روان بود؛ بی قراری می کرد و همکاری نمی کرد و مرتب ماسک را پرتاب می کرد.

وی افزود: پسر این بیمار التماس می کرد و با اشک و زاری می گفت حاضر است چندین میلیارد تومان پول تهیه کند تا تنها مادرش نجات پیدا کند.

کلانتری گفت: این جوان با گریه می گفت که به تازگی پدرش را از دست داده و خواهش می کرد که مادرش را به او برگردانیم. این صحنه آنقدر ناراحت کننده و آزاردهنده بود که نمی توانستم این جوان را توجیه کنم.

مسئول بخش ICU بیمارستان رازی اهواز گفت: این جوان باز هم التماس می کرد اگر دارویی نیاز هست، از بازار آزاد تهیه کند ولی کار از کار گذشته بود و ما تنها باید دعا می کردیم.

وی بیان نمود: این جوان به گونه ای اشک می ریخت که مرا بسیار از نظر روحی تحت فشار قرار داد. لباس هایم را با حالتی ملتمسانه می گرفت و می گفت حاضرم به دست و پاهایتان بیافتم، تنها مادرم را نجات دهید.

کلانتری گفت: خوشبختانه فعلا این بیمار زنده و در ICU بستری است و شرایط خوبی دارد که امیدواریم این فرایند برای وی ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 245

به "چند صحنه تلخ از این روزهای سیاه ICU بیمارستان رازی اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند صحنه تلخ از این روزهای سیاه ICU بیمارستان رازی اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید