آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند

به گزارش وبمستر وبلاگ، نیوزلند، از جمله سرزمین های زیبا و بی نظیری است که برای سفر و ماجراجویی برترین گزینه است. این جزیره پهناور بیش از هشتاد میلیون سال از سایر خشکی های زمین دور بوده است. برای دوستداران طبیعت، نیوزلند می تواند برترین گزینه برای طبیعت گردی و سفرهای ماجراجویانه باشد. در ادامه به بعضی از جاذبه های گردشگری این کشور اشاره نموده ایم.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند

زیبایی های طبیعت نیوزلند

نیوزلند یا زلاندنو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است. این کشور از 2 جزیره بزرگ (شمالی و جنوبی) و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و منطقه ها خود مختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می گیرد.

نیوزلند فاصله زیادی با دیگر خشکی های کره زمین دارد، به طوری که استرالیا، نزدیک ترین همسایه این سرزمین، در 2 هزار کیلومتری آن واقع شده است.

دریای میان این 2 کشور به دریای تاسمان معروف است. نزدیک ترین همسایگان شمالی این کشور جزایر تونگا، فیجی و نیوکالدونیا هستند.

بیشتر جمعیت نیوزلند را مهاجران اروپایی (به ویژه بریتانیایی ها و ایرلندی ها) تشکیل می دهند. مهم ترین اقلیت نیوزلند را هم رنگین پوستان مائوری تشکیل می دهند که از هزار سال پیش ساکن این سرزمین شده اند.

اقلیت های کوچک تر ساکن نیوزلند، آسیایی ها و پولینزی ها هستند که بیشتر در شهرهای بزرگ سکونت دارند.{1}

1- گذرگاه تونگاریرو

یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند منطقه ای به نام گذرگاه تونگاریرو است. در فیلم مشهور و پرطرفدار ارباب حلقه ها این منطقه به عنوان سرزمین افسانه ای موردور معرفی گردید و همین موضوع باعث معروفیت جهانی آن شد. این منطقه کوهستانی یکی از زیباترین و به یاد ماندنی تجربیات کوهنوردی در نیوزلند را برای شما فراهم می نماید.

تونگاریرو قدیمی ترین پارک ملی کشور است و منظره فوق العاده بی نظیر و نفس گیری دارد. در طول جهت کوهنوردی تان با پدیده های شگفت انگیزی روبرو خواهید شد: منظرههای طبیعی، چشمه های آبگرم، جریان گدازه های قدیمی، دهانه های آتشفشانی قدیم که اکنون پر از آب شده اند و منظره ها بدیع و بکر طبیعی. پیاده روی و کوهنوردی در این منطقه واقعا احساس ورود به سرزمینی فانتزی و سورئال یا جایی غیرزمینی مثل مریخ را به آدم می دهد.

2- منطقه دریایی حفاظت شده جزایر پور نایت

این منطقه که مدت ها پیش متروکه شده است یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند است و امروزه رفت و آمد بسیار کمی به آن انجام می گردد.

این موضوع تنها به خاطر تنوع و فراوانی پوشش گیاهی و جانوری خاص منطقه نیست، بلکه بیشتر به خاطر نفرین مائوری است!

گفته می گردد زمانی که آخرین قبیله مائوری این جزایر را ترک کردند آن را نفرین کردند تا دیگر کسی نتواند در آن جا ساکن گردد.

با این حال، این افسانه مانع از ورود ماجراجویان و طبیعت گردان کنجکاو نمی گردد و مسافران زیادی برای تماشای شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند بار سفر می بندند و به این منطقه سفر می نمایند.

این منطقه یکی از برترین و ایده آل ترین منطقه ها برای غواصی است و صخره های آتفشفانی و منظره ها طبیعی و دریایی بی نظیرش فضایی خارق العاده به وجود آورده است.

3- منطقه جادویی وایوتاپو

شهر روتورا به خاطر آتشفشان ها و پدیده های طبیعی و جغرافیایی منحصربفردش معروفیت دارد و منطقه وایوتاپو مشهورترین منطقه در این شهر است.

وایوتاپو که یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند است در فاصله 27 کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است و دریاچه های رنگارنگ و غیرواقعی آن باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است.

یکی از این دریاچه ها حمام شیطان است که با رنگ سبز فسفری فضایی جادویی به وجود می آورد. دریاچه ای دو رنگ با رنگ های نارنجی و سبز و پدیده های طبیعی دیگر این منطقه را به یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی نیوزلند تبدیل نموده است.

4- پارک ملی مانت کوک

پارک ملی مانت کوک با صخره ها و کوه های پوشیده از برف و یخ، دریاچه های فیروزه ای و دشت های زیبا و سرسبز یکی از منظرههای پیش از تاریخی و یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند است.

این منطقه که در سال 1953 به صورت پارک ملی درآمده بیش از 70696 هکتار را در برمی گیرد. یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های این منطقه آسمان پرستاره آن است: این منطقه عاری از هرگونه آلودگی نوری است و به همین علت در طول شب می توانید آسمانی مملو از ستاره های کوچک و بزرگ و درخشان را ببینید و از این جهت، بهشتی برای علاقه مندان به نجوم به شمار میرود.

5- کوه آتشفشانی واکاری/ جزیره سفید

تنها در فاصله 50 کیلومتری از شهر واکاتان و در ساحل شرقی جزیره شمالی نیوزلند یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند قرار گرفته است.

جزیره سفید منطقه ای آتشفشانی است و با گدازه های قدیمی، بخارات آتشفشانی که از گوشه و کنار بیرون زده اند و منظرههای رنگارنگ بیشتر به منظره ای از یک سیاره دیگر می ماند تا زمین خودمان!

دهانه های آتشفشانی گوگردی رنگارنگ و دریاچه های رنگارنگ حاوی مواد سمی همگی آن را به سرزمینی سورئال تبدیل نموده است.

در واقع، جزیره سفید تنها آتشفشان زیردریایی به جا مانده در نیوزلند است و از سال 2002 در شرایط ناآرام و در حال فورانی به سر می برد.{2}

6- شبه جزیره کوروماندل

این شبه جزیره که در شمال شرقی نیوزیلند واقع شده را به خاطر ساحل های ماسه ای سفید و طلائی آن می شناسند که منظره ها ساحلی شگفت انگیز، جنگل های انبوه و سایر شگفتی های طبیعی پیرامونی را قاب گرفته اند.

بازدید خود را از شهر کوچک و زیبای تیمز Thames با تاریخ غنی از معادن طلا شروع کنید جایی که گردشگران می توانند استخر داغ خود را از چشمه های زیر ماسه ها حفر نمایند.

7- پارک ملی Abel Tasman

این پارک وسیع که در نوک شمالی جزیره جنوبی واقع شده، در حقیقت آرزوی هر کوهنوردی به شمار می رود.

ورود اتومبیل به این جزیره ممنوع است و برای دسترسی باید از قایق یا هواپیماهای کوچک استفاده نموده و یا پیاده به آن وارد شوید.

در حال گذر از جهتهای کوهستانی، می توانید انواعی از پرنده های کمیاب مانند پنگوئن های آبی، وکا weka، شکارچیان صدف oyster catcher و کبوترهای چوب wood pigeon را مشاهده کنید.

8- برج آسمان Sky Tower

برج آسمان یک برج مخابراتی، مشاهداتی است که در بزرگترین شهر نیوزیلند واقع شده است. با ارتفاع 328 متری، این برج بلندترین سازه در نوع خود در نیمکره جنوبی محسوب می گردد و تبدیل به یکی از اجزای نمادین خط آسمان شهر آکلند شده است.

از این برج امکان مشاهده تا فاصله 80 کیلومتر دورتر فراهم شده، بعلاوه می توانید در رستوران گردان آن غذا میل نموده و از منظره ها شگفت انگیز اطراف لذت ببرید.

9- معماری آرت دکو شهر ناپیر Napier Art Deco

ناپیر شهری کوچک در خلیج هاوکه Hawkes Bay در سواحل شرقی جزیره شمالی بوده و به خاطر معماری چشم نواز خود به سبک آرت دکو بسیار مشهور است.

بیشتر قسمت های شهر ناپیر در زلزله سال 1931 نابود شد. از آنجا که دوره بازسازی با دوران کوتاه مدت آرت دکو همراه شده بود، معماری این شهر به طرز چشمگیری با معماری هر شهر دیگری در جهان فرق دارد.

فوریه هر سال گردشگران زیادی برای شرکت در هفته آرت دکو که اختصاص به این سبک، ماشین های قدیمی، پیک نیک و مسابقات جعبه های صابون دارد، شرکت می نمایند.{3}

10- یخچال طبیعی فرانز جوزف نیوزیلند

این یخچال طبیعی در پارک ملی وستلند واقع شده است که جزء جاذبه های مهم این ناحیه می باشد و در مقایسه با دیگر یخچال های طبیعی بسیار قابل دسترس بوده و گردشگران میتوانند سوار بر هلیکوپتر به این یخچال نزدیک شده و شاهد منظره ها بدیع و منحصر به فرد یخی و برفی باشند.

11- خلیج جزایر نیوزیلند

خلیج جزایر یکی از پرطرفدار ترین منطقه ها گردشگری در نیوزیلند است که در 240 کیلوتری آکلند واقع شده است.

علاوه بر سواحل زیبا و دل انگیز پوشیده شده به وسیله شن و ماسه سفید، ایجاد زمینه های تفریحی مانند غواصی، ماهیگیری، قایقرانی و دیگر تفریحات آبی توانسته است محبوبیت بی سابقه ای را در میان گردشگران به دست آورد.{4}

پی نوشت:

1.www.irannaz.com

2.www.eligasht.com

3.www.lastsecond.ir

4.www.pasargadmigration.com

منبع: راسخون
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 613

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید