ابتلا به کرونا در هندوستان مرز 24 میلیون نفر را رد کرد، احتمال 5 تا 10 برابر بودن آمار واقعی

به گزارش وبمستر وبلاگ، در حالیکه آمار ثبت شده ابتلا به کرونا در هند از مرز 24 میلیون نفر گذشته است، کارشناسان معتقدند آمار واقعی می تواند پنج تا 10 برابر بیشتر باشد.

ابتلا به کرونا در هندوستان مرز 24 میلیون نفر را رد کرد، احتمال 5 تا 10 برابر بودن آمار واقعی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در میانه گزارش ها مبنی بر این که گونه جهش یافته ویروس کرونا که ابتدا در هند شناسایی شد در حال شیوع در دنیا است، دومین کشور پرجمعیت دنیا مرز 24 میلیون مبتلا را رد کرد.

ژایرو مندز کارشناس بیماری های عفونی سازمان دنیای بهداشت امروز (آدینه) بیان کرد موارد ابتلا به گونه ب.1.617 در هشت کشور قاره آمریکا از جمله کانادا و ایالات متحده شناسایی شده است.

طبق گزارش رویترز، افراد مبتلا به این گونه در پاناما و آرژانتین کسانی بودند که به هند و اروپا سفر نموده بودند. در منطقه کارائیب هم موارد ابتلا در جزیره آروبا، سنت مارتین و گوادلوپ مشاهده شد. این گونه همچنین در انگلیس و سنگاپور شناسایی شده است.

مندز گفت: این گونه ها قابلیت انتقال بیشتری دارند اما تا به امروز شاهد پیامد دیگری نبوده ایم و تنها نگرانی شیوع سریع تر آن هاست.

طبق اعلام وزارت بهداشت هند، این کشور 4 هزار فوتی و 343 هزار و 144 مبتلای جدید را در شبانه روز گذشته ثبت کرد و این سومین روز متوالی بود که آمار قربانیان هند 4000 یا بیشتر بود اما موارد ابتلا در این کشور پرجمعیت از رکورد 414 هزار و 188 ابتلای هفته گذشته کمتر بوده است.

در همین حال، کل موارد ابتلای ثبت شده در هند 24 میلیون نفر را رد کرد و تعداد قربانیان هم به 262 هزار و 317 مورد از ابتدای همه گیری در این کشور رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمبود آزمایش در بخش های زیادی از این کشور به معنای آن است که بسیاری از مرگ ها و ابتلاها در آمار رسمی محاسبه نشده و کارشناسان معتقدند آمار واقعی می تواند پنج تا 10 برابر بیشتر باشد.

پیشتر یک روزنامه آمریکایی از شرایط وخیم کرونادر هند خبر داده و نوشته بود این یک فاجعه است و بیماری در همه جا پخش شده است. هند بدترین بحران ویروس کرونا را متحمل شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: سردخانه ها پر از اجساد است، گویی یک جنگ فقط رخ داده است. اجساد مردگان شبانه روز سوزانده می گردد. در بسیاری از مکان ها، هر بار ده ها بار وحتی در شب در مناطقی خاص از دهلی نو مراسم خاکسپاری برگزار می گردد . هند اکنون بیش از هر کشور دیگری از زمان ابتلا به بیماری کرونا در روز، عفونت ها را ثبت می نماید .

سازمان دنیای بهداشت که پیشتر خواهان اجتناب از قضاوت های شتابزده درباره سویه کرونای مشاهده شده در هند شده بود هم روز دوشنبه این گونه از کرونا را جزو سویه های نگران کننده بیان کرد.

سازمان دنیای بهداشت گفته مطالعات مقدماتی نشان می دهند این سویه از کرونا ممکن است نسبت به سویه های دیگر آسان تر سرایت پیدا می نماید. دانشمندان در حال آنالیز این گونه از کرونا و نقش آن در بحران شیوع بیماری کووید-19 در هند هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 366

به "ابتلا به کرونا در هندوستان مرز 24 میلیون نفر را رد کرد، احتمال 5 تا 10 برابر بودن آمار واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به کرونا در هندوستان مرز 24 میلیون نفر را رد کرد، احتمال 5 تا 10 برابر بودن آمار واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید