انجمن میراث فرهنگی آشتیان تشکیل شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، انجمن میراث فرهنگی آشتیان تشکیل شد.

انجمن میراث فرهنگی آشتیان تشکیل شد

جلسه اعضای انجمن حمایت از میراث فرهنگی با موضوع آنالیز مسائل و مسائل شرایط بناهای تاریخی شهرستان آشتیان با حضور مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، سرپرست بخشداری مرکزی، مشاور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، جمعی از اعضای انجمن حمایت از میراث فرهنگی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه به ریاست وروانی فراهانی سرپرست فرمانداری برگزار گردید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در این جلسه توضیح داد: نحوه مدیریت و نگهداری این ابنیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در دستور کار قرار گیرد.

علی وروانی فراهانی سرپرست فرمانداری شهرستان آشتیان نیز با اشاره به سبقه تاریخی و مشاهیر و مفاخر شهرستان آشتیان و نیز ابنیه ارزشمند تاریخی بجا مانده که سند هویت شهرستان است، گفت: موقعیت جغرافیایی شهرستان به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور دارای امتیاز برجسته ای است و با توجه ویژه به ابنیه تاریخی و فضاهای گردشگری شهرستان و تقویت صنعت توریسم میتوان اقدامات اساسی و ماندگاری را در راستای توسعه شهرستان انجام داد.

او با اشاره به محدودیت اعتبارات شهرستان بر توجه ویژه به اختصاص اعتبارات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهور تاکید و خواهان نگاه ویژه در این زمینه به شهرستان شد.

سرپرست فرمانداری آشتیان بعلاوه بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی در مورد نحوه حفظ و نگهداری از این ابنیه تاریخی تأکید کرد.

آنالیز و رسیدگی به شرایط ابنیه تاریخی شهرستان از جمله خانه میرزا حسن آشتیانی، خانه معتمدالایاله، خانه دکتر قریب در روستای گرکان، قلعه مستوفی الممالک، مجموعه تفریحی گردشگری آسیاب جفتی، آب انبارهای ثبتی شهر آشتیان و روستای گرکان، ثبت سنگ نگاره های تاریخی و دستکندهای شهرستان، حمام سیاوشان و حمام کردیجان، تهیه طرح جامع گردشگری آشتیان، نگاه جامع و متمرکز به گردشگری سه شهرستان آشتیان، تفرش و فراهان و … از موارد مورد درخواست و تاکید اعضای حاضر در جلسه بود.

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 861

به "انجمن میراث فرهنگی آشتیان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن میراث فرهنگی آشتیان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید