تفکیک مالکیت از مدیریت در واگذاری شرکت های دولتی

به گزارش وبمستر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در نظر دارد برای جلوگیری از مشکلاتی که در واگذاری بنگاه های دولتی پیش آمده از این به پس، واگذاری مالکیت و مدیریت این بنگاه ها را از هم تفکیک کند.

تفکیک مالکیت از مدیریت در واگذاری شرکت های دولتی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در ارتباط با رسانه ملی اضافه نمود: یکی از آفت های مهم در واگذاری 20 سال گذشته، عدم دستیابی به اهداف و مقصد نهایی است که خصوصی سازی به عنوان یک ابزار، قرار بود به آن ها دست پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون به خصوصی سازی نگاه کوتاه مدت در آمدی وجود داشته و شرکت های مادر تخصصی و وزارتخانه ها برای انجام بسیاری از خصوصی سازی ها مقاومت می کردند و تا این مسائل حل نشود توقع اصلاح ساختار در فرایند خصوصی سازی توقع بیجایی است.

قربانزاده گفت: ما باید حتماً نسبت به تفکیک مالکیت و مدیریت شرکت های دولتی به یک جمع بندی برسیم تا شرط واگذاری مالکیت یک شرکت را منوط به مدیریت توسعه محور و اشتغال آفرین آن شرکت قرار دهیم.

وی اضافه نمود: یعنی کسی که قرار است شرکتی را تحت اختیار بگیرد پیش از آن باید با مدیریت خود نشان دهد که قصد توسعه آن بنگاه را دارد و در صورت موفقیت امکان مالکیت آن را هم بدست بیاورد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: البته این در خصوص شرکت های بورسی کمی فرق می نماید و هر چند که دولت در حال حاضر سهم اندکی در شرکت های بورسی دارد، اما همین سهم اندک ارزش اقتصادی بسیاری دارد و برای واگذاری حتماً باید بخش خصوصی درخواست کننده مورد آنالیز و احراز صلاحیت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 630

به "تفکیک مالکیت از مدیریت در واگذاری شرکت های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک مالکیت از مدیریت در واگذاری شرکت های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید