خبرنگار یک رسانه انگلیس در میانمار ربوده شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از مترو، خبرنگار باسابقه شبکه تلویزیونی بی بی سی حین تهیه گزارش در میانمار ربوده شده است.

خبرنگار یک رسانه انگلیس در میانمار ربوده شد

بر اساس اعلام این رسانه، دفتر بی بی سی در این خصوص اظهار داشت: آنگ ثورا (Aung Thura) خبرنگار این شبکه امروز آدینه حین تهیه گزارش در منطقه Nay Pyi Taw توسط افراد ناشناس ربوده شده است.

در این بیانیه از مقامات میانمار خواسته شده است تا در خصوص سلامتی و امنیت وی اطلاع رسانی نمایند.

این در حالی است که در ادامه ناآرامی ها و درگیری معترضان با پلیس و نیروهای امنیتی میانمار تا کنون حدود 140 نفر کشته شده اند.

تام اندروز (Tom Andrews) گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار پیشتر با صدور بیانیه ای که به شورای امنیت ارائه شد، اظهار داشت که نظامیان ارتش میانمار احتمالاً درحال ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند.

در بیانیه صادره از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار آمده بود که این جنایات شامل قتل، ناپدید کردن، اعدام، شکنجه، حبس و نقض قوانین و اصول حقوق بین المللی بوده است.

لازم به ذکر است، ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.

به گزارش خبرنگاران، کشتار و سرکوب مردم میانمار در حالی به انجام می رسد که این کشور در سال های گذشته شاهد حمایت گسترده از آوارگی میلیونی و کشتار هرازان نفر از مردم مسلمان ایالت راخین واقع در شمال غربی میانمار بود.

رازقه کوماراسوامی عضو کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور میانمار پیشتر در تبادل نظر با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: ارتش میانمار به بچه ها راخینی (مسلمانان روهینگیا) ظلم و ستم کرد؛ بعضی آنها را از خانواده جدا کردند و بسیاری را نیز زنده زنده در آتش سوزاندند. بر اساس گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در امور میانمار در سپتامبر 2018، نقض گسترده حقوق مسلمانان و دیگر اقلیت های این منطقه انجام گرفته است. شواهدی دال بر ارتکاب جرایم جنگی نیز وجود دارد. ما در زمینه حقوق بشر فعالیت داریم و نمی توانیم مجرمان را مجازات کنیم. نام 6 ژنرال که در نسل کشی مسلمانان راخین نقش داشتند را گزارش کردیم. در خلال تحقیقات خود در میانمار به اطلاعاتی بسیار تکان دهنده دست یافتیم؛ از جمله خشونت علیه مردان جوان و ظلم و تجاوز جنسی در بازداشتگاه ها؛ ارتش میانمار علیه بچه ها نیز اقدامات وحشیانه ای انجام داد. باید گزارشی که در خصوص جنایات و ظلم ارتش میانمار علیه مسلمانان راخین آماده نموده ایم، توسط دادگاه هایی که دارای صلاحیت محاکمه جهانی هستند و دادگاه بین المللی کیفری مورد رسیدگی قرار گیرد.

لازم به ذکر است ارتش میانمار در 25 آگوست 2017 حملات خود به منطقه راخین را شروع کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست 2017 به این سو از خشونت های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه ها و اقامتگاه های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده اند به بیش از 725 هزار نفر که 60 درصد آنها را بچه ها تشکیل می دهند، رسیده است.

از سال 1970 تا به امروز 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته اند. سازمان ملل متحد و تشکیلات بین المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را پاکسازی قومی و نسل کشی توصیف می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 225

به "خبرنگار یک رسانه انگلیس در میانمار ربوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگار یک رسانه انگلیس در میانمار ربوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید