راه اندازی رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه

به گزارش وبمستر وبلاگ، بر اساس توافق بین رئیس سازمان صداو سیما و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه راه اندازی می گردد.

راه اندازی رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه

معاون توریستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی گفت:

صداوسیما دارای ظرفیت های مهمی است که می تواند در معرفی جاذبه های توریستی نقش مهمی را ایفا نماید و درخواست ما این است که این سازمان به رونق توریستی یاری کند.

محمد محب خدایی معاون توریستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی عصر دیروز 7 خرداد در نشست با مدیران شبکه های رادیویی که با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما و مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی برگزار گشت، با اعلام این خبر اضافه نمود:

خوشبختانه شاهد همکاری خوب بین صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی هستیم که به طور حتم نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

بر اساس توافق بین رئیس سازمان صداو سیما و رئیس سازمان میراث فرهنگی مقرر شده موضوع توریستی در برنامه های صدا و سیما پررنگ تر گردد و صدا وسیما در این خصوص به صورت جدی تری ورود پیدا کند تا مقدمه ای برای ایجاد و راه اندازی شبکه تلویزیونی توریستی باشد.

معاون توریستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی اضافه نمود:

یکی از موضوعاتی که دنبال می کنیم راه اندازی رادیو توریستی است و امیدواریم با راه اندازی این رادیو بتوانیم یک حرکت رو به جلو داشته باشیم.

حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا وسیما نیز در این نشست گفت:

عزم جدی مسئولان سازمان میراث فرهنگی از جمله معاون توریستی برای راه اندازی رادیو توریستی برای ما یک تکلیف ایجاد می نماید که این موضوع را به صورت جدی دنبال کنیم.

او اضافه نمود:

تجربه نشان می دهد که در مورد توریستی عزم جدی در میان همکاران ما در معاونت صدا وجود داشته است و شبکه های مختلف رادیویی در این خصوص به فراوری برنامه پرداخته اند.

شاه آبادی اضافه نمود:

در جایی که ما سروکارمان با آحاد مردم است هیچ چیزی به میزان رسانه نمی تواند در این خصوص نقش آفرینی کند، موضوع توریستی بسیار بااهمیت است و با توجه به تأکید اسناد بالادستی از جمله سند منظره 20 ساله نظام که دستیابی به 20 میلیون توریست خارجی تا سال 1404 را به ما تکلیف نموده است، آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

در بسیاری از موقعیت های سفر آنچه که در دسترس مسافران است، رادیو است و این رسانه می تواند اطلاعات را به توریستان و مسافران در ساعات مختلف شبانه روز منتقل کند.

شاه آبادی ادامه داد:

در گام اول برای همکاری در مورد راه اندازی رادیو توریستی این را باید بگویم که تمام شبکه های ما در اختیار شماست و در هر نقطه ای که هستیم سعی می کنیم آن نقطه را ارتقا دهیم.

شاه آبادی اضافه نمود:

این آمادگی را داریم که بعد از ماه مبارک رمضان و از ابتدای تیرماه رادیو توریستی را راه اندازی کنیم که این رادیو می تواند در مدت سه ماه یعنی در تیر، مرداد و شهریور به صورت سراسری به پخش برنامه اقدام کند.

بعد از پخش آزمایشی این رادیو در یک فصل و به مدت سه ماه و بعد از تأمین زیرساخت های لازم، رادیو توریستی به عنوان هفدهمین رادیو به صورت رسمی و دائمی فعالیت خود را شروع کند.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور نیز با ابراز خرسندی از راه اندازی رادیو توریستی گفت:

واقعیت این است که ما با یک کشور میراث فرهنگی روبه رو هستیم و ظرفیت های بی نظیری داریم که باید به وسیله رسانه ها به توریستان داخلی و خارجی معرفی گردد.

او اضافه نمود:

به طور حتم راه اندازی رادیو توریستی می تواند به معرفی هرچه بهتر و بیشتر این قابلیت ها یاری کند و در همین ارتباط تمام پایگاه های میراث فرهنگی و مجموعه های فرهنگی تاریخی ما در سراسر کشور برای فراوری محتوا و یاری به برنامه سازان رادیویی آماده هستند.

در این نشست بعلاوه تعدادی از مدیران کل معاونت توریستی سازمان میراث فرهنگی و مدیران شبکه های رادیویی به بیان دیدگاه ها و ارائه نظرات خود پرداختند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 676

به "راه اندازی رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی رادیو گردشگری از ابتدای تیرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید