روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود

به گزارش وبمستر وبلاگ، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود.

روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود

فراشاه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تفت در استان یزد است. این روستا در دهستان پیشکوه قرار گرفته است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، 451 خانوار بود. روستایی که این روزها اسلامیه نامیده می گردد و تا چند سال پیش فراشاه نام داشت. روستایی قدیمی با بیش از هزار سال قدمت که درست زیر گوش تفت جاخوش نموده و اهالی اش آنقدرها هم مشتاق مهاجرت به شهر و شهرنشینی نیستند.

کاروانسرای فراشاه در کنار قهوه خانه هایش این تکه از این سرزمین را به گذرگاهی مجذوب کننده برای مسافرین بدل نموده بوده تا استراحتی نموده و به تجارت بپردازند. اسلامیه در طول تاریخ یکی از رباط ها یا همان کاروانسراهای بین راهی مهم تلقی میشده است. از دور که نگاهی به این سرزمین بیاندازید، کوههای بلند بالایی را خواهید دید که روستا را از هر طرف در آغوش کشیده اند. روستا در یک دره عریض مثل یک خط سرسبز کشیده شده است و به طرز محسوسی هوایش با آن سرزمین کویری پشت این کوهها متفاوت هست. هوایی معتدل تر و مطبوع تر و طبیعتی زیباتر و سرسبزتر حسابی این روستای کویری و البته کوهپایه ای را مجذوب کننده کرد.

شاید جالب باشد اگر بدانید که این روستای زیبا یک سنت شکنی هم نموده و بجای اینکه روستاییان را راهی شهر کند، خیلی از شهرنشین ها را مشتاق زندگی کسب و کار در این روستای زیبا نمود. خیابان های بزرگ و آسفالت و انوع و اقسام کسب و کارها نشان می دهد خوشبختانه اینجا برخلاف اغلب روستاها، بیکاری آنقدرها هم محسوس نیست و روستا رونق خوبی دارد. از هر شغل و حرفه ای هم که بشناسید یک مغازه یا حجره خواهید یافت که با جدیت مشغول کار است. کرباس بافی و لحاف دوزی هم یکی از هنرهای مشهور مردان و زنان سختکوش این روستای زیبا هست.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1402 بروزرسانی: 24 مهر 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 990

به "روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای اسلامیه یکی از روستاهای دیدنی استان یزد به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید