غریب آبادی از سفر امروز مدیرکل آژانس به تهران اطلاع داد

به گزارش وبمستر وبلاگ، غریب آبادی از سفر امروز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اطلاع داد و گفت: گروسی در این سفر با رئیس سازمان انرژی اتمی ملاقات و گفت وگو می نماید و دو طرف، بیانیه مشترکی را هم صادر خواهند کرد.

غریب آبادی از سفر امروز مدیرکل آژانس به تهران اطلاع داد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، امروز (شنبه) از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امروز (شنبه) به تهران اطلاع داد.

نماینده دائم کشورمان اضافه نمود: گروسی در این سفر با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت وگو خواهد نمود و دو طرف، بعلاوه بیانیه مشترکی را هم صادر خواهند کرد.

دیدار گروسی با اسلامی پیش از ظهر یکشنبه

در همین خصوص هم سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت وگو در مورد موضوعات همکاری های ایران و آژانس، امشب برای سفری یک روزه وارد تهران خواهد شد و این دیدار پیش از ظهر روز یکشنبه انجام می گردد و هیأت آژانس بعد از ظهر یکشنبه به وین مراجعت خواهد نمود.

این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین دیدار وی با محمد اسلامی رئیس تازه سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس انجام می گردد.

پیش از این بعضی رسانه ها از سفر گروسی به تهران اطلاع داده بودند. خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات که از نزدیک آژانس بین المللی انرژی اتمی را دنبال می نمایند گزارش داد سفر مدیرکل آژانس به ایران تایید شده و او احتملاً اوایل روز یکشنبه وارد تهران می گردد.

پیش تر شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از چند مقام گزارش داد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی دیدار با محمد اسلامی رئیس تازه سازمان انرژی اتمی ایران پیش از کنفرانس وین است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این نسبت به اقدام غیرسازنده از سوی آژانس هشدار داد و گفت: آژانس و نهادهای سیاستگذار آن نمی توانند خود را از سرنوشت تفاهم هسته ای جدا نمایند و هر اقدام غیر سازنده، مخل فرآیند مذاکره خواهد بود. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 481

به "غریب آبادی از سفر امروز مدیرکل آژانس به تهران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی از سفر امروز مدیرکل آژانس به تهران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید