میانه تاخیر ایرلاین های داخلی به 81 دقیقه رسید

به گزارش وبمستر وبلاگ، میانه زمان تاخیر پرواز های تاخیردار از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی در آبان ماه، به 81 دقیقه رسیده که درمقایسه با میانه 86 دقیقه ای تاخیر ها در مهرماه کاهش یافته، اما پرواز های تاخیردار در آبان ماه 33 درصد پرواز ها را شامل می گردد که نسبت به آمار 29 درصدی پرواز ها در مهر افزایش یافته است.

میانه تاخیر ایرلاین های داخلی به 81 دقیقه رسید

به گزارش ایسنا، براساس گزارش منتشرشده به وسیله مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کل پرواز های فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت این شرکت در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته، در تعداد نشست و برخاست 12 درصد کاهش و در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد کاهش داشته است، بعلاوه ارسال و پذیرش بار و پست هفت درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

پرواز های داخلی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آبان ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 14 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر، دو درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست، هشت درصد کاهش داشته است. در عین حال پرواز های بین المللی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آبان ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 31 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 20 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست، چهار درصد افزایش داشته است.

افزایش اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مهرماه 1401

کل پرواز های فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آبان ماه 1401 نسبت به ماه گذشته (مهرماه 1401) در نشست و برخاست یک درصد و در اعزام و پذیرش مسافر دو درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست، سه درصد کاهش داشته است.

پرواز های داخلی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آبان ماه 1401 نسبت به مهرماه در نشست و برخاست دو درصد افزایش، در اعزام و پذیرش مسافر، چهار درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست، دو درصد کاهش داشته است. در عین حال پرواز های بین المللی فرودگاه های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در آبان ماه 1401 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 11 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 13 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 11 درصد کاهش داشته است

در آبان ماه 1401 حداقل80 درصد نشست و برخاست کل پرواز ها به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و کرمان اجرا شده است. بعلاوه حداقل 80 درصد نشست و برخاست پرواز های داخلی به ترتیب در 10 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و کرمان اجرا شده است. حداقل 80 درصد نشست و برخاست پرواز های بین المللی نیز در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان اجرا شده است.

پرترددترین مسیر در پرواز های داخلی در آبان ماه سال جاری، مشهد-تهران با 816 پرواز بوده و مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز و اصفهان بیشترین نشست و برخاست داخلی را داشتند. پرترددترین مسیر در پرواز های بین المللی نیز نجف-مشهد با 139 پرواز بوده و بیشترین مسافر در همین مسیر بوده است و بیشترین نشست و برخاست پرواز های بین المللی در فرودگاه های مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان و بندرعباس اجرا شده است.

پرواز های تاخیردار، چهار درصد افزایش یافت

در جدول منتشرشده شرکت فرودگاه ها، نام 20 شرکت هواپیمایی فعال آمده است که در آبان ماه سال 1401، مجموعا 13 هزار و 718 پرواز را انجام داده اند و 4560 پرواز با تاخیر های بیشتر از 30 دقیقه داشته اند و اندازه تاخیر پرواز های خروجی تاخیردار، 367 هزار و 198 دقیقه معادل 6120 ساعت و 255 روز بوده که 33 درصد پرواز ها را شامل می گردد و در مقایسه با مهرماه 1401، با 13 هزار و 640 پرواز خروجی و 3947 پرواز خروجی تاخیردار که 29 درصد پرواز ها را شامل می شد، چهار درصد افزایش یافته است.

در حالی که میانه زمان تاخیر پرواز های تاخیردار در مهرماه 86 دقیقه بود، این رقم در آبان ماه به 81 رسیده که نشان از کاهش میانگین تاخیرهاست؛ و در عین حال تنها کیش ایر، میانه پرواز های تاخیردارش بیش تر از 100 دقیقه (112 دقیقه) بود.

بعلاوه شرکت های هواپیمایی چابهارایر وآتاایر به ترتیب با 56 و 54 درصد و شرکت های هواپیمایی ماهان، آساجت و پارس ایر به ترتیب با 10، 10 و 22 درصد در پرواز های برنامه ای مسافری، بیشترین و کمترین درصد تأخیرات را داشتند، به عبارت دیگر ماهان، آساجت و پارس ایر برترین عملکرد را داشته اند.

در عین حال درآبان ماه 1401 نسبت به ماه گذشته، شرکت های هواپیمایی تابان، سا ها و پویاایر به ترتیب با 15، 15 و 11 درصد افزایش و شرکت های هواپیمایی آسمان، معراج و کاسپین به ترتیب با 3، 3 و 2 درصد کاهش در پرواز های برنامه ای مسافری، بیشترین و کمترین تغییر درصد پرواز های تأخیردار را داشتند، به عبارت دیگر شرکت های هواپیمایی آسمان، معراج و کاسپین برترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 879

به "میانه تاخیر ایرلاین های داخلی به 81 دقیقه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانه تاخیر ایرلاین های داخلی به 81 دقیقه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید