نامه ایران ایر به بوئینگ

به گزارش وبمستر وبلاگ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ارسال نامه به بویینگ با هدف اجرای تعهدات این شرکت هواپیماساز در قبال ایران اطلاع داد.

نامه ایران ایر به بوئینگ

علیرضا برخور درباره امکان احیای قرارداد خرید هواپیما از شرکت بویینگ به ایرنا، گفت: در خاتمه سال گذشته میلادی نامه ای را به شرکت هواپیماسازی آمریکایی بویینگ ارسال کردیم که بر اجرای تعهدات و بحث حقوق بشر که آمریکا همیشه مدعی آن بوده، اشاره داشتیم.

وی ادامه داد: در این نامه متذکر شدیم که بویینگ باید به گونه ای رفتار کند که مردم ایران از امتیازات مربوط به هواپیما و قطعات مناسب و ایمن که براساس قرارداد حق مسلم ماست، بهره مند شوند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته از امکان پیگیری حقوقی قراردادهای خرید هواپیما از بویینگ که با خروج آمریکا از برجام متوقف مانده، اطلاع داد و گفت: بویینگ باید نسبت به قرارداد خود با (ایران ایر) جوابگو باشد.

پس از امضای برجام و اجرایی شدن این توافق بین المللی، ایران ایر اقدام به سفارش 80 فروند هواپیما از نوع B737 مکس و B777 از شرکت هواپیماسازی بویینگ کرد و پیروز شد مجوز اوفک، دفتر کنترل سرمایه های خارجی که زیر نظر وزارت خزانه داری آمریکا فعالیت می نماید را برای خرید این هواپیماها به دست آورد.

همچنین دو شرکت هواپیمایی آسمان و قشم ایر به ترتیب برای خرید 30 و 10 هواپیما با بویینگ قراردادهایی امضا نموده بودند. اما با خروج آمریکا از برجام در دوره دونالد ترامپ و لغو مجوزهای اوفک، این قراردادها به حالت تعلیق درآمد و عملا بویینگ هیچ هواپیمایی را به شرکت های ایرانی تحویل نداد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 287

به "نامه ایران ایر به بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه ایران ایر به بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید