نهان بر عیان نشان دهنده ذهن نقاد ایرانی است

به گزارش وبمستر وبلاگ، تهران (پانا) - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه نهان بر عیان را فرصتی مغتنم برای شروع نهضت مبارکی برای بازشناسی داشته های خودمان برشمرد.

نهان بر عیان نشان دهنده ذهن نقاد ایرانی است

مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهشی علمی نهان بر عیان که دومین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران پس از بازسازی به حساب می آید، عصر سه شنبه 18 خردادماه بادحضور مدیران هنری و هنرمندان و اساتید پیشکسوت در محل موزه برگزار گشت.

در این مراسم، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی کاظمی مشاور وزیر ارشاد، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، شهریار حاتمی کیوریتور نمایشگاه نهان بر عیان، محمدرضا اصلانی، فرح اصولی، گیزلا وارگا سینایی، حسین محجوبی، عباس مشهدی زاده، احمد وکیلی، منیژه آرمین و جمع دیگری از هنرمندان نقاش، مجسمه ساز و نگارگر حضور داشتند.

شهریار حاتمی کیوریتور این نمایشگاه در شرح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به نوعی مهندسی تصویر در نگارگری ایران است که پروژه پژوهشی من به حساب می آید و درباره پیوند علم و هنر است که به صورت تخصصی به نگارگری می پردازد. این پژوهش مشخص می نماید که دستور زبان مشترکی بین هنرهای ایرانی وجود دارد که ریشه مشترک در علم هندسه دارند.

سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنانش به درگذشت علی مرادخانی اشاره نمود و اضافه کرد: درخواست دارم به احترام مرحوم علی مرادخانی یک دقیقه سکوت کنیم.

وی سپس گفت: نمایشگاه نهان بر عیان در صدد است واقعیاتی از پیچیدگی های هنر ایران را بر مخاطب نمایان کند و آنها را به لحظه ای توجه فرامی خواند. اینکه هر بار با گشودن این دیوان، به تازگی و طراوت دست پیدا می کنیم، نشان دهنده ذهن نقاد ایرانی است که به نوعی مهندسی را در نهان دارد.

حسینی، نگارگری ایرانی را از این قصه مستثنی ندانست و به صحبت های کیوریتور نمایشگاه و کرامت خوشنویسان اشاره نمود و گفت: نگارگری ایرانی در پیچیدگی عیان و عریانش، دستمایه بزرگی برای شناختن است مثل گوشه گوشه هنر ایرانی که اگر آن را بشناسیم طبیعتا از درک آنها حظّ خواهیم برد.

معاون هنری ارشاد در سرانجام گفت: نمایشگاه نهان بر عیان، فرصت خوبی برای شروع نهضت بازشناسی داشته هایمان است.

در سرانجام مراسم، نمایشگاه نهان بر عیان گشایش یافت و حاضران از آن بازدید کردند. این نمایشگاه تا 17 شهریورماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 386

به "نهان بر عیان نشان دهنده ذهن نقاد ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهان بر عیان نشان دهنده ذهن نقاد ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید