هشدار؛ مراقب باشید گوگل حسابتان را حذف نکند!

به گزارش وبمستر وبلاگ، اکانت های بدون استفاده گوگل به زودی به همراه داده ها حذف می شوند. اما تصمیم نو این شرکت شامل چه حساب هایی خواهد شد؟

هشدار؛ مراقب باشید گوگل حسابتان را حذف نکند!

به گزارش گجت نیوز، اگر یک اکانت گوگل در اختیار دارید و مدتی است که وارد آن نشده اید، توصیه می کنیم به سرعت حساب خود را آنالیز کنید. زیرا گوگل میخواهد تا اواخر امسال اکانت های غیرفعال را حذف کند.

گوگل با ارسال پستی در وبلاگ خود، از قصد خود برای حذف حساب های غیرفعال و تغییر سیاست خود در این زمینه اطلاع داد. پیش تر طی سال 2020، این شرکت اعلام نموده بود که محتوای ذخیره شده در اکانت های غیرفعال گوگل را پاک می نماید، اما حساب را حفظ خواهد نمود. براساس این پست، گوگل می گوید اگر حساب برای دو سال یا بیش تر غیرفعال باشد، اکنون اکانت کاربری را به همراه محتوای آن حذف خواهد نمود.

به نظر می رسد این تصمیم با هدف حفظ امنیت داده های کاربر اجرا شده است. این غول فناوری ادعا می نماید که اکانت های بدون استفاده گوگل به علت عوامل مختلف بیش از سایر نمونه ها در معرض خطر هک و دسترسی غیرمجاز هستند. این حساب ها معمولا فاقد احراز هویت دو مرحله ای و آنالیز های امنیتی هستند.

تصمیم نو این شرکت از امروز اجرایی می گردد و روند پاکسازی اکانت های این شرکت از دسامبر 2023 شروع خواهد شد. بنابراین در صورتی که بیش از دو سال وارد اکانت خود نشده باشید، حساب به همراه محتویات آن از جمله داده های موجود در Docs، Gmail، Calender، Meet، Drive، Youtube و Google Photos پاک خواهند شد.

قبل از اینکه حساب گوگل کاربر پاک گردد، این شرکت چندین اعلان هشدار را طی ماه های منتهی به حذف، به آدرس ایمیل و ایمیل بازیابی فرد ارسال خواهد نمود. این روند از حساب هایی که پس از ساخته شدن، بلااستفاده مانده اند، شروع خواهد شد.

برای جلوگیری از حذف اکانت بدون استفاده گوگل خود، چه کنیم؟

برای حفظ حساب خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را فعال کنید. این فرآیند می تواند با ورود به سیستم و استفاده از هر یک از سرویس های گوگل قابل انجام است. برای مثال، از اقدامات زیر برای فعال کردن حساب کاربری خود می توانید بهره ببرید:

  • خواندن ایمیل
  • استفاده از گوگل درایو
  • تماشای یوتیوب با استفاده از جستجوی گوگل
  • ورود به یک سرویس ثالث به وسیله حساب گوگل

هم چنین در صورتی که از اکانت تجاری گوگل استفاده می کنید، جای نگرانی وجود ندارد. به نقل از گوگل، این اقدام تنها برای حساب های شخصی رایگان اعمال خواهد نمود. بنابراین اشتراک هایی مانند گوگل وان نیز از این سیاست در امان خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 938

به "هشدار؛ مراقب باشید گوگل حسابتان را حذف نکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ مراقب باشید گوگل حسابتان را حذف نکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید