کاروانسرای نیک پی بازسازی شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند روز دوشنبه چهارم مردادماه 1400 گفت: نماسازی، بندکشی، تعویض آجرهای فرسوده، تثبیت طاق ها، رو چوب کردن از اقدامات بازسازیی اجرا شده در این کاروانسرا بود. برای انجام این بازسازی ها اعتباری بالغ بر 470 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شد.

کاروانسرای نیک پی بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: کاروانسراها به اسم آثار ملی که بخشی از هویت گذشتگان و نحوه زندگی آن ها را به نسل های حاضر و آینده معرفی می نمایند از ارزش زیادی برخوردار هستند، ازاین رو باید در حفظ، بازسازی و نگهداری این بناها بیش ازپیش کوشا باشیم.

او گفت: این اداره کل طی امسال با نظارت مستمر بر پروژه های بازسازیی در نظر دارد تا بخش عمده ای از عملیات تخصصی و فنی ابنیه تاریخی انجام و برای بهره برداری در حوزه های فرهنگی و گردشگری آماده گردد.

کاروانسرای نیک پی با پلان چهارگوش، دارای صحن و میان سرای هشت ضلعی غیرمنظم است و گرداگرد آن را حجره های 14 گانه در برگرفته اند. این بنای تاریخی مربوط به دوره صفویه و در سال 1379 با شماره 3529 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 426

به "کاروانسرای نیک پی بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای نیک پی بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید