34 مشوق برای شرکت افراد در طرح سرباز ماهر در نظر گرفته شده است

به گزارش وبمستر وبلاگ، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیرو های ستاد کل مسلح گفت: برای افرادی که در دوره های مهارت آموزی شرکت می کنند تا 34 مشوق را درنظر گرفته ایم.

34 مشوق برای شرکت افراد در طرح سرباز ماهر در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای ستاد کل مسلح به کنندگی از نیرو های مسلح در پانزدهمین نشست ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: سربازان یکی از ارکان رزم نیرو های مسلح هستند بحث سربازی وظیفه در کشور ادامه دارد در نتیجه یکی از دغدغه تمام جوانان و خانواده ها مسئله سربازی است. به عبارتی سربازان دو سال از بهترین سال های عمر خود را در نیرو های مسلح سپری می کنند. در این راستا نیرو های مسلح تصمیم گرفته اند تا در این دو سال سربازان را تحت مهارت آموزی قرار دهند تا فرد در کنار انجام سربازی یک توانمندی را نیز کسب کند.

وی ادامه داد: در این میان برخی افراد فکر می کنند که نیرو های مسلح کار ندارند به همین دلیل وارد بحث مهارت آموزی شده اند در صورتی که این گونه نیست و ما به فکر جوانان مملکت هستیم، بنابراین مهارت آموزی تکلیفی بود که نیرو های مسلح قبول کردند تا برای سربازان آورده ای داشته باشد. به همین دلیل قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شد، بر این اساس هر سرباز حداقل تا خاتمه دوره سربازی خود باید یک یا دو مهارت بیاموزد. امیدوار هستیم تا سال 1401 بتوانیم صددرصد سربازان را در دوره های مهارت آموزی شرکت دهیم. به طوری که حتی یک سرباز نیز از نیرو های مسلح بدون مهارت خارج نشود.

وی ادامه داد: سربازان به دو گروه تقسیم می شوند افرادی که تحصیلات تکمیلی ندارند و با توجه به انگیزه و نیاز جامعه به آن ها مهارت می آموزیم و افرادی که در حوزه تحصیلات تکمیلی آموزش دیده اند و ما با توجه به تخصص آن ها به مهارت آموزی می پردازیم.

کمالی اظهار کرد: در این راستا بسیار پیروز بوده ایم بسیاری از جوانان در حوزه کشاورزی که بسیار مهم است ورود پیدا کرده اند همچنین ما با همکاری وزارت علوم مهارت هایی که آن وزارتخانه پیشنهاد داده است را برای مهارت آموزی سربازان دیده ایم تا سربازان در کنار تحصیل یا اوقات فراغت از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه مشوق هایی برای جوانان قرار داده ایم تا در این دوره های مهارت آموزی شرکت کنند، اظهار کرد: بر این اساس افرادی که در دوره های مهارت آموزی شرکت کرده باشند، می توانند محل خدمت یا استان محل خدمت خود را انتخاب کنند. همچنین مشوقی دیده شده است تا فرد بتواند اعزام خود را به تعویق بیندازد و یا اگر غیبت داشته باشد، بتواند بدون غیبت وارد نیرو های مسلح شود و مورد عفوغیبت واقع شود.

کمالی اظهار کرد: همچنین افرادی که دوره مهارت آموزی را گذرانده اند، می توانند ترفیع درجه داشته باشند تمام مشوق ها در 34 مورد جمع بندی شده است.

وی اظهار کرد: همچنین سامانه ماهرسان با همکاری بانک انصار ایجاد شده است. براساس آن سربازان بعد از دو سال نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا به اشتغال دست یابند. به همین دلیل تفاهم نامه هایی را با سازمان های اجرایی به امضا رسانده ایم.

کمالی در خاتمه گفت: دانشجویان در سامانه سرباز ماهر ثبت نام و در دوره های دانشگاهی شرکت کنند تا بتوانیم به آن ها امتیاز دهیم و از آن از مشوق های ما استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 73

به "34 مشوق برای شرکت افراد در طرح سرباز ماهر در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34 مشوق برای شرکت افراد در طرح سرباز ماهر در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید