آشنایی با دو فرودگاه اسپانیا

به گزارش وبمستر وبلاگ، اسپانیا دومین مقصد توریستی دنیا با بیش از 80 میلیون توریست است و به همین علت، دو فرودگاه اسپانیا جایگاه مهمی در صنعت توریستی این کشور دارند. احتمالا می دانید که شهرهای مادرید و بارسلونا، دو شهر اصلی توریستی این کشور هستند و از همین نکته می توانید حدس بزنید که فرودگاه مادرید و فرودگاه بارسلون نیز باید مهمترین فرودگاه های اسپانیا باشند.

آشنایی با دو فرودگاه اسپانیا

به همین جهت ما نیز تصمیم گرفتیم با معرفی این دو فرودگاه اسپانیا در این مقاله از وبلاگ توریستی ققنوس، شما را برای شرکت در تور

اسپانیا آماده سازیم.

معرفی دو فرودگاه اسپانیا

فرودگاه مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید، اولین فرودگاه بین المللی اسپانیا است که قصد داریم به شما معرفی کنیم. فرودگاه مادرید با نام رسمی فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس (Adolfo Suárez Madrid-Barajas) فرودگاه اصلی شهر مادرید است.

این فرودگاه که به طور خلاصه با نام فرودگاه باراخاس مادرید و کد بین المللی یاتا MAD شناخته می گردد، در سال 1928 افتتاح شده است. این فرودگاه با مساحت 7500 هکتار، دومین فرودگاه بزرگ اروپا پس از فرودگاه شارل دوگل فرانسه است. بعلاوه این فرودگاه اسپانیا با جابجایی بیش از 61 میلیون توریست، شلوغ ترین فرودگاه اسپانیا و ششمین فرودگاه شلوغ اروپا به شمار می رود.

یکی از دلایل اهمیت فرودگاه مادرید در میان فرودگاه های اسپانیا، موقعیت آن در قاره اروپا است. این فرودگاه هم به عنوان دروازه ورود به شبه جزیره ایبری و هم به عنوان نقطه اتصال قاره اروپا و قاره آمریکای جنوبی شناخته می گردد.

یکی دیگر از مزیت های فرودگاه مادرید نسبت به دیگر فرودگاه های اسپانیا، موقعیت و مکان قرارگیری این فرودگاه نسبت به شهر مادرید است. این فرودگاه درون محدوده شهر و در فاصله 9 کیلومتری منطقه تجاری شهر مادرید واقع شده است.

این فرودگاه در 13 کیلومتری شمال شرقی میدان معروف پوئرتا دل سول یا دروازه خورشید که قلب تاریخی شهر مادرید به شمار می رود واقع شده است. نام این فرودگاه (باراخاس) نیز به خاطر قرارگیری این فرودگاه در کنار محله باراخاس انتخاب شده است.

دو شرکت هواپیمایی ایبریا (Iberia) و ایر اروپا (Air Europa) از این فرودگاه مادرید به عنوان مقر اصلی و آشیانه استفاده می نمایند و 40 درصد ترافیک فرودگاه باراخاس مادرید به پروازهای شرکت ایبریا اختصاص دارد. بعلاوه این فرودگاه 5 ترمینال مختلف دارد که با نام های T1، T2، T3، T4 و T4S شناخته می شوند.

برای دسترسی به فرودگاه مادرید، راه های مختلفی پیش روی شماست که باعث می گردد بتوانید به راحتی با استفاده از حمل و نقل عمومی در اسپانیا، خود را از شهر به فرودگاه و یا بالعکس برسانید. اولین راه استفاده از تاکسی های رسمی است. رنگ این تاکسی ها سفید است که با نوارهای قرمز رنگ و بعلاوه نشان شهر مادرید بر روی درهای آنها معین است.

علاوه بر تاکسی، با استفاده از مترو نیز می توانید خود را به این فرودگاه بین المللی اسپانیا برسانید. خط 8 متروی دو ایستگاه در ترمینال 2 و ترمینال 4 مادرید دارد که می توانید برای حمل و نقل بین فرودگاه باراخاس مادرید و شهر مادرید، از آن بهره ببرید.

بعلاوه خط 200 شبکه اتوبوس های مادرید نیز خط مستقیمی به فرودگاه این شهر دارد که در ترمینال های 1، 2 و 4 توقف دارد و راه مناسبی برای رسیدن به این فرودگاه اسپانیا است.

فرودگاه مادرید با مساحت 7500 هکتار، دومین فرودگاه بزرگ اروپا پس از فرودگاه شارل دوگل فرانسه است. بعلاوه این فرودگاه اسپانیا با جابجایی بیش از 61 میلیون توریست، شلوغ ترین فرودگاه اسپانیا و ششمین فرودگاه شلوغ اروپا به شمار می رود.

فرودگاه بارسلون

اگرچه مادرید مرکز اسپانیا است، اما بارسلونا به عنوان مهمترین مقصد توریستی این کشور شناخته می گردد و سالانه توریستان زیادی برای تماشای زیبایی هایش به این شهر سفر می نمایند. پس منطقی است که دومین فرودگاه اسپانیا که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، فرودگاه بارسلون باشد.

فرودگاه بین المللی بارسلونا، فرودگاه جوزپ تارادلاس بارسلونا-ال پرات (Josep Tarradellas Barcelona-El Prat Airport) نامیده می گردد و کد بین المللی یاتا آن BCN است.

این فرودگاه در سال 1918 در منطقه ال پرات افتتاح شده است و امروزه در 12 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر بارسلونا واقع شده است. این فرودگاه در سال 2019 به افتخار رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیا، جوزپ تارادلاس نامگذاری شد.

فرودگاه بارسلون دومین فرودگاه بزرگ و شلوغ اسپانیا و هفتمین فرودگاه شلوغ قاره اروپا است که رکورد 52 میلیون مسافر را در سال 2019 پشت سر گذاشت. بعلاوه جالب است بدانید که راستا هوایی بین فرودگاه بارسلون و فرودگاه مادرید، تا سال 2008 شلوغ ترین راستا هوایی جهان بوده که در هفته 971 پرواز در آن انجام می شد.

فرودگاه بارسلون آشیانه و مقر اصلی ایرلاین های لول (Level) و ویولینگ (Vueling) است و ایرلاین هایی مانند ایر اروپا، ایبریا، ایزی جت و … پروازهای متعددی به این فرودگاه اسپانیا دارند.

این فرودگاه اسپانیا دو ترمینال دارد که ترمینال 1 جدیدتر است. ترمینال 1 این فرودگاه اسپانیا در سال 2009 افتتاح شده و پنجمین ترمینال بزرگ جهان است. تقریباً اغلب پروازهای فرودگاه بارسلونا به وسیله این فرودگاه انجام می گردد. ترمینال 2 که قدمت بیشتری دارد، بیشتر به پروازهای باری و پروازهای مسافری مقرون به صرفه قیمت اختصاص دارد.

برای رسیدن به فرودگاه بارسلون، علاوه بر تاکسی می توانید از اتوبوس های خط 46 بارسلونا بهره ببرید که شما را به طور مستقیم از میدان کاتالونیا در مرکز شهر، به ترمینال های 1 و 2 فرودگاه بارسلون می رسانند.

بعلاوه خط 9 مترو بارسلونا نیز دسترسی خوبی به این فرودگاه اسپانیا دارد که با وجود دو ایستگاه در هر دو ترمینال، برترین راه برای حمل و نقل به فرودگاه و بالعکس است. اما اگر در پی راه دیگری بودید، می توانید از خط R2 قطار شهری بارسلونا بهره ببرید که در ترمینال 2 ایستگاه دارد.

منبع: ققنوس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 603

به "آشنایی با دو فرودگاه اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دو فرودگاه اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید