10 روستای ایده آل برای تعطیلات زمستانی

به گزارش وبمستر وبلاگ، 10. تسیلاک (Tasiilaq)، گرینلند

تاسیلاک بزرگ ترین شهر گرینلند شرقی به شمار می رود که در سال 1894 میلادی تاسیس شده است. این شهر روی ساحل و مشرف به دریا واقع شده است. بندر این شهر و خانه های رنگی که نماد آن محسوب می شوند، در تمام طول سال، خوش آمدگوی گردشگرانی از سراسر جهان هستند. شهر تاسیلاک تنها 2,000 نفر جمعیت دارد، بنابراین هنوز می توان حتی در این شهر نسبتا شلوغ هم مکانی آرام را پیدا کرد. می توانید از راه هوایی به وسیله هواپیما یا به وسیله بندرگاه شاه اسکار به وسیله قایق به تاسیلاک سفر کنید. از آنجایی که صنعت گردشگری در این شهر به خوبی پیشرفته است، می توانید از انجام فعالیت های تفریحی فضای باز بیشماری لذت ببرید.

10 روستای ایده آل برای تعطیلات زمستانی

9. بریداویک (Breidavik)، ایسلند

غربی ترین کلیسای اروپا را می توان در بریداویک پیدا کرد. کلیسای مذکور که روی ساحل بریداویک واقع شده است، در معرض آب و هوای شدید قرار گرفته است و محیط اطراف آن را چندین فلات فرا گرفته اند. بعلاوه میهمان خانه هایی در محیط های خیره نماینده اطراف آن پراکنده شده اند و به مسافران خدمات می دهند. تماشای پنگوئن ها و بعلاوه طبیعت زیبا به همراه سواحل شنی چشم نواز و صخره های شیب دار، جاذبه های اصلی این جامعه کوچک هستند.

8. شهر کوچک جوکموک (Jokkmokk)، سوئد

شهر Jokkmokk در مدار قطب شمال قرار گرفته است و زمستانی واقعی را به همراه حجم زیادی از برف و دمای پایین ارائه می دهد. این شهر برای مردم بومی سامی، مرکزی تجارتی بوده است، چرا که آن ها پوست های گوزن شمالی را برای فروش به بازار زمستانی Jokkmokk می آورند. علاوه بر طبیعت شگفت انگیز، گوزن های شمالی خارق العاده و فعالیت های تفریحی فضای باز، برف بازی (گلوله برفی) هم یکی دیگر از جاذبه های هیجان انگیز در این شهر است. بعلاوه خانه های یخی که به وسیله یک پیکرتراش ماهر ساخته شده اند، برای سپری کردن یک شب به یاد ماندنی به بازدیدنمایندگان خوش آمد می گویند. دمای هوا در این خانه ها شب ها تا 5- درجه سانتیگراد کاهش می یابد، اما با وجود کیسه های خواب گرمایی و پوست گوزن مسافران تا صبح گرم نگه داشته می شوند. کشف فرهنگ سامی و غرق شدن در فعالیت های زمستانی مانند سورتمه سواری با گوزن شمالی یا هاسکی ها (نوعی سگ)، اسکی و البته گلوله برف بازی از جمله تفریحات مفرحی است که در این شهر انتظار شما را می کشند. شهر جوکموک یکی از چالش برانگیزترین مقاصد گردشگری موجود را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

7. روستای یامنیک (Jamnik)، کرانی، اسلوونی

روستای کوچک Jamnik که در فلات جلوویکا (Jelovica) واقع شده، مکانی خوش چشم انداز در کشور اسلوونی به شمار می رود. فلات خیره نماینده جلوویکا به همراه جنگل های انبوه، بخشی از حوضه لیوبلیانا محسوب می شود که از شمال با رشته کوه های آلپ جولیان و از شرق با رشته کوه های Kamnik احاطه شده است. در بالای تپه کنار روستا، کلیسای بسیار زیبای سنت پریموس و سنت فلیشن (Felician) قرار گرفته است که مانند تاجی می درخشند. منظره ها این ناحیه تحسین برانگیز هستند. روستای Jamnik کوچک است و جدای از چشم انداز های پانورامای اطراف، تفریحات زیادی در اینجا وجود ندارد. از این رو اغلب بازدیدنمایندگان در مسیرشان به سمت شهر کرانی یا استراحتگاه های مخصوص اسکی در کراوک (Krvavec) و وگل (Vogel) از این روستا بازدید می نمایند.

6. کورتینا دامپتزو (Cortina dAmpezzo)، ایتالیا

اغلب از کورتینا دامپتزو به عنوان زیباترین مقصد مناسب اسکی در دنیا یاد می نمایند. منظره ها چشم نواز این ناحیه با سنگ های دولومیتی تعریف می شوند. ایتالیایی ها استاد زیبایی شناسی هستند و زیبایی بیشماری از جمله طبیعت، بوتیک های مجذوب کننده، رستوران و هتل در این منطقه وجود دارند. بعلاوه نوشیدنی های بسیار خوبی را می توان اینجا پیدا کرد. تفرجگاه های زیبا، غذاخوری های عالی و نسبتا مقرون به صرفه به همراه اقامتگاه های مناسب و جمعیت کم، مکانی عالی برای تعطیلات افرادی با سطح عایدی معمولی و میانه ساخته اند.

5. بنف (Banff)، آلبرتا، کانادا

شهر کوچک بنف در دل پارک ملی به همین نام و محیطی با منظره ها کوهستانی احاطه شده است. این شهر به علت فراهم آوردن مکان هایی خوش چشم انداز و فعالیت های تفریحی بیشمار شامل کوهنوردی، اسکی، دوچرخه سواری و بیشتر، جاذبه توریستی محبوبی به شمار می رود. ضمناً، خیابان بنف مرکز شهر محسوب می شود. از ویژگی های این خیابان می توان به کافه ها، رستوران ها، مغازه ها، موزه ها و بعلاوه معماری تاریخی که گشت و گذار در آن را لذت بخش می نماید، اشاره نمود. تفریحات مختلف در تمام سال و یک خیابان زیبا در مرکز شهر دلایل خوبی برای بازدید از بنف هستند.

4. روستای ایگلو کاکسلاتینن (Igloo Village Kakslauttanen)، ساریسلکا (Saariselkä)، فنلاند

روستای کاکْسلانتینن با خانه های اسکیمویی مشهورش در میان پارک ملی اورهو کِک کونن (Urho Kekkonen) در لاپلند قرار گرفته است. هتل منحصر به فرد سانتا کلاوس لند، خانه های اسکیمویی شیشه ای جداگانه ای را برای حفظ حریم خصوصی در اختیار مسافران قرار می دهد. این کلبه ها منظره های عالی پشت پنجره ها را در اختیار شما می گذارند و تجربه ای منحصر به فرد را برایتان رقم می زنند. علاوه بر بازدید از هتل سانتا کلاوس، تفریح های زمستانی زیادی در این منطقه وجود دارند که از میان آن ها می توانید یکی را انتخاب کنید. بعلاوه می توانید در محیط اطراف به همراه هاسکی ها (نوعی سگ قدرتمند)، گوزن های شمالی یا اسنومبیل به وحش گشت یا سافاری بپردازید. ماهیگیری درون یخ و اسکی هم از تفریحات پرطرفدار در این ناحیه هستند. در اینجا می توانید زمستان واقعی منطقه ها نوردیک را تجربه کنید.

3. همنوی (Hamnøy)، جزایر لوفوتن، نروژ

قدیمی ترین روستای ماهیگیری در مجمع الجزایر خیره نماینده لوفوتن، کوچک اما به طرز باورنکردنی زیبا است. همنوی به عنوان یکی از زیباترین روستاهای زیر نظر منطقه شهری موسکنز (Moskenes) شناخته می شود که بعلاوه به علت طبیعت زیبا و دست نخورده اش مقصد توریستی محبوبی به شمار می رود. بازدیدنمایندگان در اطاقک های ماهیگیری اصیل اسکان داده می شوند که قدمت قدیمی ترین آن ها به سال 1890 میلادی باز می شود. امروزه همه امکانات لازم از جمله اینترنت درون این کابین ها تعبیه شده است و محیطی دنج را در این منطقه ها وحشی در اختیار مسافران می گذارد. گردشگران بعلاوه می توانند با اجاره قایق و دوچرخه به ماهیگیری (زمستان فصل نوعی ماهی به نام COD است) و دوچرخه سواری بپردازند. موزه ها و گالری های محلی هم به معرفی تاریخ و فرهنگ این منطقه یاری می نمایند. به علاوه فستیوال جاز Feelgood هم در این روستا برگزار می شود. به نظر می رسد دلایل خوبی برای سفر به روستای همنوی وجود دارد.

2. ترومسو (Tromso)، نروژ

شهر کوچک ترومسو که به عنوان مرکز قطب شمال هم شناخته می شود، مقصد زمستانی محبوب بعدی است. بزرگ ترین شهر شمال نروژ، برترین مکان برای تماشای شفق شمالی که یکی از جاذبه های اصلی قطب شمال به شمار می رود و برانگیختن تحسین شما است. شهر خارق العاده ترومسو درون منطقه ای قرار گرفته است که در آن برای حدود 6 ساعت در روز می توان پدیده زیبای شفق شمالی یا قطبی را مشاهده کرد. علاوه بر این، فعالیت های تفریحی بیشمار دیگری از جمله موزه ها، غذاهای عالی و تماشای منظره ها زیبای نوردیک در اختیار گردشگران قرار گرفته است. اگر به تماشای نورهای شمالی، آشنایی با فرهنگ غنی منطقه و انجام فعالیت های مجذوب کننده زمستانی علاقه مند هستید، نباید بازدید از ترومسو را از دست بدهید.

1. هال اشتات (Hallstatt)، سالزکامرگوت، اتریش

روستای زیبای هال اشتات که با هزاران سال قدمت، تاریخی بسیار طولانی دارد، روی ساحل دریاچه هال اشتاتر واقع شده است. بعلاوه این روستا قدیمی ترین معدن شناخته شده نمک که از زمان عصر نوسنگی این ماده ارزشمند را فراوری می نماید، در خود جای داده است. در طول زمستان اسکی بازان و اسنوبورد سوارانی که در پی لذت بردن از برف و کوهستان هستند، به سمت این ناحیه روانه می شوند. بعلاوه معدن نمک و برج آن، با فراهم آوردن فرصت تماشای منظره ها باشکوه پانوراما، تفریح مناسبی برای خانواده ها به شمار می فرایند. روستای شاعرانه هال اشتات مقصد توریستی محبوبی است، چرا که بازه وسیعی از تفریح های شگفت انگیز را در اختیار مسافران قرار می دهد.

منبع: placestosee

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 617

به "10 روستای ایده آل برای تعطیلات زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روستای ایده آل برای تعطیلات زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید