ارائه خدمات به تورهای غیرمجاز در کردستان ممنوع است

به گزارش وبمستر وبلاگ، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، ارائه خدمات به تورهای غیرمجاز در کردستان ممنوع است.

ارائه خدمات به تورهای غیرمجاز در کردستان ممنوع است

تیمور خالدی، رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جلسه انعقاد تفاهم نامه میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی رانندگان برون شهری و انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون 58 دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که مجری برگزاری تورهای گردشگری هستند.

وی با بیان اینکه 95 راهنمای گردشگری کارت دار در کنار این دفاتر فعالیت می نمایند، اضافه نمود: تمام راهنمایان گردشگری که کارت دریافت می نمایند دوره های تخصصی خود را گذرانده و در زمینه راهنمای گردشگری فرهنگی و طبیعت گردی فعالیت می نمایند.

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تاکید بر اینکه تمام تورها و دفاتر باید از راهنمایان دارای مجوز استفاده نمایند، اضافه نمود: آسیب به محیط زیست، نداشتن بیمه، عدم امنیت و ایمنی گردشگران از جمله آسیب هایی است که تورهای غیرمجاز در پی دارند.

وی بیان نمود: دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات، همکاری با فعالان تورهای غیرمجاز در فضای مجازی خودداری نمایند.

خالدی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد تقویم گردشگری و روادیدهای گردشگری استان به انجمن شرکت های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون شهری استان برای اطلاع ارسال گردد.

خالدی اضافه نمود: بعلاوه اداره کل راهداری، حمل و نقل و پایانه ها، انجمن صنفی شرکت های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون شهری از ارائه صورت شرایط به رانندگانی که با تورها و سفرهای غیرمجازی همکاری می نمایند، خودداری نموده و مشخصات راننده، فرد یا افراد برگزار نماینده تور غیرمجاز را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر ارگان های امنیتی و انتظامی کردستان برای اعمال قانون ارسال نمایند.

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به تداوم بازدیدها و نظارت ها بر واحدهای فعال گردشگری در استان گفت: از علاقمندان به سفر و تورهای کردستان گردی درخواست می گردد ضمن استفاده از مراکز مجاز در هنگام سفر، از حضور تورلیدر دارای کارت، بیمه سفر و مجوز دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان حاصل نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 933

به "ارائه خدمات به تورهای غیرمجاز در کردستان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات به تورهای غیرمجاز در کردستان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید