تور ارزان استانبول: استانبول در کریسمس به چه شکلی در می آید؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، استانبول در کریسمس

استانبول است و شب های شلوغش! بی شک بیشتر بار مشهور بودن استانبول به خاطر جاذبه های جهانگرد پذیرش است که هم آن را محبوب و معروف نموده و هم شلوغ و پر طرفدارش نموده است. با توجه به این که در آخرین روزهای سال 2018 هستیم و در آستانه سال نو میلادی و بعلاوه جشن های سال نوی میلادی، استانبول در کریسمس واقعا تماشا دارد. هنگام کریسمس حال و هوای استانبول به صورت عجیبی وسوسه کننده می گردد و هر کسی که می خواهد سرگرمی کند و یا حتی خرید کند را به سمت خود می کشاند. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا حال و هوای استانبول در کریسمس را مورد آنالیز قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

تور ارزان استانبول: استانبول در کریسمس به چه شکلی در می آید؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

از آن جایی که جشن کریسمس در سراسر جهان، جشن محبوبی محسوب می شود، بسیاری از شهرهای معروف جهان برای برگزاری این ایام برنامه های خاصی را ترتیب می دهند. به هر حال چند سالی است که کریسمس برای ایرانیان هم جشن محبوبی شده است و علاقه به برگزاری آن و بعلاوه حضور در فستیوال ها و جشن های کریسمسی برایشان جالب شده است، از این رو استانبول مقصدی نزدیک و مناسب به شمار میرود و از این رو پیشنهاد می کنیم که با تور استانبول خبرنگاران که یکی از برترین تورها به سمت این مقصد است، استانبول در کریسمس را تجربه کنید.

البته در روزهای کریسمس تنها جذابیت استانبول به مهمانی ها و جشن هایش نیست بلکه در این روزها، استانبول برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند نیز حکم بهشتی از تخفیف های فوق العاده و مراکز خرید با کلکسیون های ویژه را دارد.

درباره اتفاقاتی که در استانبول و هم زمان با کریسمس می افتد، نکات مختلف و زیادی وجود دارد که در ادامه برای شما آن ها را بیان می کنیم اما نکته ای که درباره استانبول در کریسمس جالب است بدانید این است که با این که بیشتر جمعیت ترکیه مسلمان هستند اما با این حال، جشن کریسمس را با شکوه برگزار می نمایند.

با آغاز جشن های کریسمس و ماه ژانویه نه تنها مردم استانبول بلکه تمامی مردم کشور ترکیه در سراسر این کشور در کنار خانواده های خود جمع می شوند و با هدیه دادن و مهمانی گرفتن، کریسمس را جشن می گیرند. از آن جایی که در استانبول کلیساهای تاریخی و مراکز مختلفی برای خرید و سرگرمی بسیار زیادی وجود دارد، کریسمس بسیار با شکوه تر برگزار می شود.

اگر مسافر استانبول هستید و یا قصد دارید تا به زودی به این شهر بروید، پیشنهاد می کنیم که برای تماشا استانبول در کریسمس آن هم به صورت خاص و ویژه دچار وسواس نشوید زیرا در این شهر هر جایی را که ببینید، جشن است.

جالب است بدانید که ترک ها شب سال نو را نوئل می نامند و به همین مناسبت، درخت ها را آراسته می نمایند و به عزیزان خود هدیه می دهند. حال تصور کنید که در ابَر شهری بین المللی و محبوب همانند شهر استانبول این رسم چه جلوه ای به خیابان هایش می بخشد. در استانبول، خیابان ها و مراکز خرید دکوراسیون خود را به مناسبت جشن کریسمس تغییر می دهند و به این ترتیب همه و علی الخصوص گردشگران می توانند تا بابانوئل را در تمامی سطح شهر ببینند.

جالب است بدانید که در سرتاسر استانبول می توانید تا بابانوئل هایی را ببینید که با رویی باز میان مردم شادی می نمایند و با آن ها شوخی می نمایند و عمس های یادگاری می اندازند. به هر حال اگر بخواهیم از ابتدا به آغاز مراسم و جشن های کریسمس در استانبول بپردازیم باید بگوییم که اول از همه مسیحیان ترکیه ای در کلیساهای مذهبی به 4 زبان زنده جهان که عبارتند از زبان ترکی، زبان انگلیسی، زبان لهستانی و زبان ایتالیایی برگزار می شود.

بزرگ ترین کلیسای کاتولیک در استانبول، کلیسای سنت پادوای آنتونی است که در سال 1725 میلادی ساخته شده و ساختمان کنونی آن مربوط به 1906 میلادی است و مردم آن را به نام کلیسای سنت آنتونی می شناسند. بعلاوه این کلیسا در یکی از معروف ترین خیابان های استانبول یعنی خیابان استقلال قرار گرفته است. در هنگام کریسمس این کلیسا مراسم عشای ربانی خود را از ساعت 8 شب آغاز می نماید. بعلاوه کلیسای کاتولیک سانتا ماریا یکی دیگر از مکان هایی است که بسیار مشهور و تاریخی است و بعلاوه تنها در فاصله چند متری کلیسای سنت آنتونی قرار گرفته است.

این کلیسا نیز در سال 1584 میلادی ساخته شده است که به همین سبب می توان آن را به عنوان قدیمی ترین بخش کاتولیک رومی در شهر استانبول نامید. اما به هر حال، قدمت ساختمان فعلی این کلیسا به سال 1769 میلادی باز می شود. در این کلیسا مراسم عشای ربانی شب کریسمس در ساعت 8 شب و با حضور مردم برگزار می شود.

از مراسم های مذهبی استانبول در کریسمس که بگذریم، به جشن هایی که در این شهر و در این روزها گرفته می شود می رسیم. هم در بخش آسیایی و هم در بخش اروپایی استانبول، جشن های مختلف و متفاوتی برگزار می شود که حضور در آن ها مخصوصا برای گردشگران می تواند بسیار جالب باشد.

البته پیشنهاد می کنیم که استانبول در کریسمس را بدون شکم گردی به اتمام نرسانید زیرا، یکی از برترین کارهایی که در این روزها می توانید انجام دهید، شکم گردی به سبک و سیاق غذاهای عیدی و ترکیه ای از رستوران ها و بوفه های استانبولی است. غذای اصلی شب در سرتاسر ترکیه و در شب کریسمس بوقلمون شکم پر است که با دستورالعمل فوق العاده ای پخته شده و سرو می شود. جالب است بدانید که ترک ها نه تنها در استانبول بلکه در سرتاسر ترکیه، این غذا را به شکل فوق العاده خوشمزه ای درست می نمایند و سرو می نمایند.

البته توجه داشته باشید که رستوران های استانبول در این شب کمی بیشتر از حد معمول همواره خود شلوغ هستند که به همین دلیل بهتر است تا برای خوردن یکی از خوشمزه ترین غذاهای شما در سفرتان به استانبول، کمی حوصله به خرج بدید و در هنگام مراجعه خود به رستوران، کمی شکیباتر باشید.

بیشتر رستوران های استانبولی غذای خوبی دارند زیرا اگر نداشتند آن قدر با عدم استقبال محلی ها و گردشگران روبرو می شدند که تعطیل می کردند اما در این میان چند رستوران استانبولی همانند: رستوران هانکار، رستوران حاجی عبدالله و البته بعلاوه رستوران جهانگیر که یکی از شلوغ ترین رستوران ها در استانبول در کریسمس است گرفته تا رستوران آکوا که در کنار تنگه بسفر واقع شده و البته کمی مجلل تر است و بعلاوه رستوران هتل شانگری لا در بِشیکتاش که شام شب کریسمس را با طعمی آسیایی سرو می کند و گوشت سینه گاو، مرغ سرخ شده و ماهی دودی را هم مکمل آن قرار می دهد را به شما به عنوان پیشنهاد ویژه معرفی می نماییم.

اگر هم که بخواهید به کار بسیار لذت بخش خرید کردن در مارکت ها و مراکز خرید مختلف و بی شما در استانبول بپردازید، باید بگوییم که یکی از برترین زمان ها را برای این کار انتخاب نموده اید. به خاطر داشته باشید که بیشتر مرکز خریدهای محبوب استانبولی در 2 هفته پایانی دسامبر حراج می زنند و کالاهایی باکیفیت بالا را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر از هر زمان دیگری ارائه می دهند.

البته نباید از بازارهای خیابانی غافل شوید زیرا در بین اجناسشان می توانید تا محصولات خوبی را پیدا کنید چون حتی اگر قصد خرید هم ندارید کمی در بین مردم محلی و گردشگران قدم بزنید هیجان و شور شوق مردم به شما هم حس و حال تازه ایی را به شما می دهد و شما را ترغیب به خرید کردن می نماید.

حراج های استانبول از 20 درصد تا 50 درصد هستند و البته تنها این تخفیف مختص پوشاک نیست اما بازار پوشاک هوادار بیشتری دارد. حراجی های استانبول در روزهای اول با درصد تخفیف کمتری آغاز می شود و هرچه به شب سال نو نزدیک تر می شویم ، درصد تخفیف اجناس به جای مانده نیز بیشتر می شود . در ایام جشنواره زمستانی خرید استانبول همه مراکز خرید حتی مراکز فروش اجناس سنتی باید اجناسشان را با تخفیف به مشتریان ارائه دهند .

اگر قصدتان از خرید در جشنواره خرید زمستانی استانبول ، فقط پوشاک است خیابان استقلال را نباید فراموش کنید. در خیابان استقلال استانبول ، برندهای معروف مانند آدیداس ، نایک ، پوما و دیگر برند ها و مارک های معروف ورزشی جهان شعبه دارند و لباس های ورزشی تک سایز خود را با قیمت های فوق العاده مقرون به صرفه به خریداران عرضه می نمایند.

سایر مراکز خرید مانند مارمارا فروم، جواهیر ،الیویوم ،پالادیوم و تمام اوت لیت های استانبول و همه مراکز و بازارهای آن برای خرید بسیار مناسب هستند.

این نکته را درباره استانبول در کریسمس به خاطر داشته باشید که بعضی از حراج های ترکیه ای به بالای 70 درصد نیز می رسد. بعلاوه بعضی از مراکز خرید مدرن استانبول در شب کریسمس برنامه هایی برای مشتریان خود تدارک می بینند و تا نیمه های شب برنامه ها و ساعات خوشی را برای آن ها رقم می زنند و استانبول در کریسمس را برای هر گردشگری جاودانه می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 711

به "تور ارزان استانبول: استانبول در کریسمس به چه شکلی در می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: استانبول در کریسمس به چه شکلی در می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید