تور مالزی ارزان: برترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟

به گزارش وبمستر وبلاگ، برترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟ اگر قرار باشد یک زمان مناسب برای سفر در نظر بگیرید، ترجیح می دهید آن موقع وقتی باشد که مقصد شما شلوغ و پرمسافر است یا اوقاتی که می توانید یک دل سیر در مقصد خلوت سفر سیاحت کنید؟ آب وهوای استوایی همراه با رطوبت و بارش باران های موسمی مالزی باعث شده روزها و منطقه ها این کشور تقریباً همواره شرجی باشد. اما این همه آن چیزی که باید از مالزی برای سفر بدانید نیست! تا انتها این مطلب همراه ما در مجله فلایتیو بمانید تا نگاهی به مهم ترین نکات درباره برترین زمان سفر به مالزی بیندازیم.

تور مالزی ارزان: برترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

اطلاعات کلی درباره کشور مالزی

مالزی در جنوب شرق آسیا قرار گرفته است که از طرف شمال با تایلند، از طرف جنوب با سنگاپور و از غرب با اندونزی همسایه است. کشوری نزدیک به خط استوا که دارای شرایط محیطی گرم، مرطوب با باران های فصلی زیاد و هوای شرجی است. تقریباً در تمام روزهای سال باید انتظار بارش را در آن داشته باشید. همین ویژگی های می تواند در ابتدای کار، یک راهنمای خوب برای سفرتان باشد. دوست دارید اوقات خود را حتی برای چند روز هم که شده در یک کشور شرجی و مرطوب بگذرانید؟ استفاده از تفریحات دریایی و تماشا از دریا برای شما اولویت دارد؟ ترجیح می دهید به کشوری سفر کنید که با آب وهوای شرجی و بارانی اش می تواند روز شما را بسازد؟! بسیار خب، پس تا اینجای کار انتخاب خوبی داشته اید. مالزی همان مقصدی است که می تواند از پس انتظارهای شما برآید و روزهای خوشی در سفر برایتان بسازد.

رشته کوه های تیتی وانگستا (Titiwangsta) در شرق کشور مالزی و جزیره سوماترا باعث شده که مثل حصاری این کشور را در دل خود محبوس کند و باعث شود آب وهوای شرجی آن همواره ثابت باشد. بیشترین تغییر دمایی که در هر ماه می توان از آب وهوای کشور دید تنها در حدود چند درجه است. پس قبل از سفر به مالزی این اطلاعات را داشته باشید که قرار است در این کشور با چه آب وهوایی روبرو شوید و وسایل سفر خود را براین اساس انتخاب کنید.

تا اینجای کار از بارش باران و هوای شرجی آن گفتیم اما این را فراموش نکنیم که اگر طبیعت سبز و روح نوازی در این کشور می بینید، مدیون همین شرایط آب وهوایی است. ماه آپریل (10 فروردین تا 10 اردیبهشت) و ماه سپتامبر (10 شهریور تا 10 مهر) فصل بارش های موسمی این منطقه است. آب وهوای گرم و شرجی آن به بیشترین حد خود می رسد. اگر به شرایط کلی این کشور عادت نداشته باشید یا محل زندگی شما شرایط مشابه مالزی را نداشته باشد، باید گفت تقریباً روزهای سختی در سفر خواهید گذراند! ما توصیه می کنیم اگر قصد ماجراجویی در این کشور و لذت بردن از طبیعت و زیبایی های بی نظیر آن را دارید، برترین زمان سفر به مالزی را برای روزهای خرداد تا تیر انتخاب کنید. شرایط کلی مالزی در روزهای این دو ماه مناسب تر است. نه به آن گرمی و خشکی است که نتوانید یک روز خوب و باکیفیت در آن بگذرانید نه آن قدر شرجی و بارانی که حتی برای رفتن به یک جاذبه تماشای نزدیک هم دچار سختی شوید.

ماه های آبان تا بهمن هم می توانند فرصت خوبی برای سفر به ساحل غربی شبه جزیره مالزی باشد. البته گفتن این نکته را هم از قلم نیندازیم که شهر یا منطقه مقصد شما نقش زیادی در معین برترین زمان سفر به مالزی دارد. درست مثل ایران که ممکن است در هر فصلی از سال آب وهوای شهرها و منطقه ها آن کاملاً با هم متفاوت باشد، مالزی هم همین طور است. به طورکلی سواحل غربی در طول تابستان و در ماه های خرداد تا مهر (می تا اکتبر) مرطوب تر است. درحالی که سواحل شرقی و ارتفاعات کامرون از شهریور تا دی (سپتامبر تا دسامبر) باران بیشتری می بینند. اساساً اگر از کاهش و رطوبت و سیل بارش باران های روزانه بد تان نمی آید، برترین زمان سفر به مالزی در شهرها و منطقه ها مختلف آن می تواند تمام طول سال باشد.

زمان مناسب برای مشاهده حیات وحش در شبه جزیره مالایی در مکان هایی مثل تامان نگارا، فصل خشک از اسفند تا آبان (مارس تا اکتبر) است و بعلاوه ماه های اسفند و تیر (مارس و جولای) برترین زمان سفر به مالزی برای تماشای زیستگاه های طبیعی حیوانات این منطقه به خصوص پرندگان است.

نامناسب ترین زمان سفر به مالزی

آبان تا اوایل بهمن (اواخر نوامبر تا اواسط فوریه) تقریباً بدترین آب وهوا در سواحل شرقی شبه جزیره مالایی و سواحل غربی ساراواک است. از طرف دیگر باران های صباح و سواحل غربی مالزی در ماه های شهریور تا آبان (سپتامبر تا اکتبر) بسیار زیاد است. به خصوص گذرگاه های دریایی و مسیرهای جنگلی، گاهی اوقات چند ساعت بارندگی دارند و معمولاً تا اواسط یا اواخر بعدازظهر بارش شدید باران را تجربه می نمایند.

جاذبه ها و مقاصد توریستی مهم در مالزی

حالا که از برترین زمان سفر به مالزی گفتیم، وقت آن رسیده نگاهی خلاصه به مهم ترین جاذبه ها و دلایل سفر به مالزی داشته باشیم. همان طور که در ابتدا بحث، صحبت درباره مالزی را با اشاره به آب وهوای این کشور آغاز کردیم، باید به شما بگوییم یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده هرساله مسافران و توریستان زیادی راهی این کشور شوند، همین شرایط آب وهوایی و طبیعت است.

سواحل آبی و نیلگون، طبیعت سبز و یک دست، دریا چشم نواز آبی مالزی در کنار جاذبه های فرهنگی و تاریخی این کشور خاص ترین ویژگی های مالزی است. از کنار همه این ها که بگذریم، تجربه غذاهای محلی و شناخت فرهنگ این کشور هم لطف خودش را دارد. حتی اگر مشتاق تماشا سال نوی میلادی و مراسم های خاص و رنگین مالزی در این اوقات هستید، می توانید ماه های ژانویه و فوریه را در خیابان Petaling کوالالامپور بگذرانید. خیابانی حیرت انگیز که با فانوس های قرمزرنگ و مراسم های آتش زنی حال و هوای دیگری دارد. این زمان از سال برای تماشا از جوامع هندو و تامیل که در معابد و غارهای باتو خارج از کوالالامپور و اطراف پنانگ جشنواره تاپیوسام (Thaipusam) را جشن می گیرند، مناسب است.

برترین زمان برای سفر به کوالالامپور

کوالالامپور مرکز مالزی است. شهری که معمولاً بیشترین توریست را به خود جذب می نماید و عظیم ترین شهر این کشور هم محسوب می شود. ماه های شهریور تا فروردین در اصل بیشترین زمانی است که کوالالامپور باران های موسمی دارد و با آب وهوای گرم و شرجی روبرو است. آب وهوای کوالالامپور را به طورکلی در دسته بندی شهرهای استوایی مالزی می توان قرار داد. دما تقریباً همواره مرطوب و بین 21 تا 33 درجه متغیر است.

دما شهر ممکن است با بارش باران کاهش پیدا کند. اگر می توانید با آب وهوای شرجی کوالالامپور بسازید یا می توانید با آمادگی لازم مثل پوشیدن لباس های مناسب، خنک، بارانی و تجهیزات لازم به این شهر سفر کنید، بهتر است بدانید که تقریباً تمام طول سال می تواند زمان سفر شما باشد.

برترین زمان سفر به جزیره لنکاوی

جزیره لنکاوی؛ بخشی از استان کداح و همسایه تایلند را هم به اسم یکی از مجذوب کننده ترین و خاص ترین جزایر این منطقه دانست. تفریحات آبی متنوع و هیجان انگیز و ساحلی بسیار آرامش بخش و زیبا عظیم ترین ویژگی های لنکاوی است. مجمع الجزایر لنکاوی که از 104 جزیره در دریای آندامان تشکیل شده و در 30 کیلومتری شمال غرب مالزی می توانید این مجمع الجزایر را پیدا کنید.

اگر دوست دارید یک ماجراجویی دریایی را در دل دریاها و سواحل لنکاوی و مالزی تجربه کنید، پس تردید نکنید. از همین حالا برای ماه های آخر سال یا اوایل سال آماده شوید و خود را برای رفتن به یک سفر خاص و متفاوت حاضر کنید. می توانید حتی سری به سایت فلایتیو بزنید و با اطلاع از بلیت رفت وبرگشت به مالزی، هتل ها و اقامت گاه های فعال این منطقه برنامه ریزی برای سفر خود را آغاز کنید.

آ ب وهوای لنکاوی تقریباً در تمام طول سال مرطوب و ابری است و بارش های پراکنده در آن پیدا می شود. یک طبیعت استوایی و دریای نسبتاً آرام آندامان در این جزیره ها منتظر شماست و می توانید در هر زمانی از سال به منطقه ها گرمسیری لنکاوی بروید. البته به یاد داشته باشید که بین ماه های آبان تا آذر (ماه نوامبر)، فروردین و اردیبهشت (ماه آپریل) آب وهوای این منطقه متعادل تر است و سفر و اقامت در آن را آسان تر می نماید. بارش های سبک و ملایم، دمای هوا در طول روز حدوداً 30 تا 35 درجه و در شب بین 28 تا 29 درجه است.

برترین زمان سفر به مالزی در شهر پنانگ

پنانگ را در کنار لنکاوی و کوالالامپور می توان یکی از منطقه ها توریستی مهم مالزی دانست. شهری که جزء زیباترین جزایر آسیای شرقی محسوب می شود و با سواحل ماسه ای طلایی، نخل های بلند، جنگل های استوایی، زیستگاه های طبیعی حیوانات و پرندگان و میوه های متنوع و رنگارنگ بسیار محبوب است. پنانگ در اصل شامل جزیره ای به همین نام و باریکه ای از سرزمین اصلی است. تقریباً در تمام روزهای سال آب وهوا گرم و مرطوب است و باران های موسمی از شرایط هوایی این شهر کم نمی شود. پرباران ترین و مرطوب ترین ما ه های شهر پنانگ 10 فروردین تا 10 خرداد (ماه های اپریل و می) و 10 مهر تا 10 آذر (ماه های اکتبر تا نوامبر) است. درجه حرارت پنانگ معمولاً بیشتر از کوالالامپور است و دمای هوا در روز حتی به 35 درجه سانتی گراد هم می رسد. گرم ترین و داغ ترین روزهای سال را هم می توانید از خرداد تا تیر (ماه ژوئن) و مرداد تا شهریور (ماه آگوست) تجربه کنید.

فستیوال ها و تعطیلات مهم مالزی

بخش های قبلی راهنمای برترین زمان سفر به مالزی اشاره مختصری به جشنواره های و مراسم های مهمی مالزی داشتیم اما اجازه دهید در این بخش نگاه جزئی تری به این مراسم ها داشته باشیم. اگر طرف دار آشنایی بیشتر با آداب و فرهنگ مردم سراسر دنیا باشید، بدون شک یکی از مهم ترین جاذبه های مالزی که شما را به سمت خود می کشاند، فستیوال ها و مراسم های ملی این کشور است.

فستیوال روز ملی مالزی

یکی از محبوب ترین فستیوال های کشور مالزی هرسال در 31 آگوست (9 شهریور) در مرکز مالزی یعنی شهر کوالالامپور برگزار می شود. مناسبت اصلی این مراسم ملی سالگرد استقلال کشور مالزی است. روزی که حسابی شهر را شلوغ و پررفت وآمد خواهید دید. در این روز شهر پر است از کنسرت های خیابانی، نمایش های مردمی، جشنواره ها و نمایشگاه های محلی و شهری در جای جای مختلف شهر و البته چندین تن غذا که برای مردم سرو می شوند.

جشنواره خرید

اگر اهل خرید و بازارگردی هستید، در این جشنواره می توانید حسابی دلی از عزا درآورید و کیفتان را کوک کنید! کارناوال خرید مالزی یک رویداد سالانه است که دو بار در سال و در تمام شهرها و منطقه ها مالزی برگزار می شود. معمولاً مرکز اصلی آن کوالالامپور است. در این زمان تقریباً همه مغازه ها و مراکز خرید کوالالامپور تا 60 درصد تخفیف روی اجناس خود دارند. تاریخ کارناوال خرید در کوالالامپور را می توانید در مهر یا آبان پیگیری کند.

جشنواره موسیقی مالزی

تعطیلات آخر هفته آگوست رنگ و روی دیگری در مالزی دارد. زلف این تعطیلات گره خورده با صدای موسیقی های مجذوب کننده، سبک های مختلف و آواهای دلنشینی که شما را با فرهنگ و هنر این منطقه آشنا می نماید. این فستیوال در ارتفاعات گنتینگ برگزار می شود و اگر قصد رفتن و تماشا آن را داشته باشید، بهتر است قبل از رفتن بلیط های فستیوال و رزرو هتل در این منطقه را فراهم کنید. اگر این کار را نکنید اقامت سخت خواهد شد چون تقریباً همه هتل ها و اقامتگاه های گنتینگ در زمان برگزاری این جشنواره پر است.

فستیوال میان پاییز مالزی

از فستیوال های مالزی صحبت کنیم و فستیوال میان پاییز مالزی را فراموش کنیم؟! فستیوال میان پاییز مالزی که به نام فستیوال فانوس معروفیت دارد، روشن ترین و رنگین ترین فستیوال این کشور که به وسیله چینی های مالزی برپا می شود. هرساله در 4 سپتامبر (12 مهر) برگزار می شود. ریشه اصلی این جشنواره را در کشور چین می توانید پیدا کنید که در کشورهای هم جوار و هم مسلکی مثل مالزی و کشورهای مشابه هم انجام می شود. چینی ها این فستیوال را برای گرامی داشتن فصل برداشت محصول و به خاطر ریشه کن شدن امپراتوری مغول در چین برگزار می نمایند. در این شب بچه ها فانوس های کاغذی و فانوس های چینی را به خیابان ها می آورند و همه آسمان این منطقه با فانوس های رنگین و روشنی که به سمت آسمان پرواز می نمایند روشن می شود. این زیباترین شبی است که می توانید در مالزی ببینید. شبی رؤیایی و خاطره انگیز که تا همواره در فکر و یاد شما ثبت خواهد شد.

آخرین نکته های سفر به مالزی

این مطلب از فلایتیو برترین زمان سفر به مالزی را با هم مرور کردیم و درباره مهم ترین نکات مربوط به سفر مالزی حرف زدیم. هر وقتی از سال که مسافر این کشور باشید بهتر است توجه کافی به لباس ها و وسایلی که همراه خود می برید داشته باشد. لباس های کتان، غیر جذب، خنک و راحت برای سفر در شرایط آب وهوایی مالزی برترین گزینه هستند. اگرچه مالزی را به اسم یک کشور اسلامی می شناسند اما پوشش در آن آزاد است. بااین حال توصیه می شود خانم هایی که به این کشور سفر می نمایند لباس مناسب پوشیده همراه خود داشته باشند که سفر امن تر و مطمئن تری را تجربه نمایند. بعلاوه چتر را برای رفتن به کشوری که همواره احتمال بارش در آن وجود دارد نباید فراموش کنید.

شما تجربه سفر به مالزی را دارید؟ چه نکته مهمی درباره سفر و زمان سفر به این کشور دارید که بخواهید با ما به اشتراک بگذارید. اگر قصد رفتن به مالزی را دارید و آماده برنامه ریزی برای مسافرت خود هستید، روی ما در فلایتیو حساب کنید. بلیت رفت وبرگشت به مالزی، ثبت و رزرو اقامت در هتل ها و کسب اطلاعات لازم درباره مقصد موردنظر کمترین همراهی و پشتیبانی ما در فلایتیو است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 474

به "تور مالزی ارزان: برترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی ارزان: برترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید