افتتاح آموزشگاه تیراندازی در دانشگاه تهران

به گزارش وبمستر وبلاگ، آموزشگاه تیراندازی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با حضور رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، رییس دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان عصر امروز (یکشنبه) افتتاح شد.

افتتاح آموزشگاه تیراندازی در دانشگاه تهران

به گزارش ایرنا، در این مراسم دکتر مهدی حسنلو، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس دانشکده های فنی، گفت: پرداختن به ورزش و مسائل مربوط به آن یکی از دغدغه هایی است که با توجه به محدودیت های اقتصادی، در دانشگاه ها همواره در حاشیه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بضاعت دانشکده ها و پردیس ها هم به گونه ای است که تمایل دارند تا بودجه هایی را که در اختیار در امور ضروری تری هزینه نمایند.

این مدیر دانشگاهی اضافه کرد: با تدبیر رییس پردیس فنی، آموزشگاه تیراندازی پایه گذاری و راه اندازی شده است، که بخشی از هزینه های آن با یاری خیرین اهدا و بخشی دیگر از بودجه فنی اختصاص یافته است.

حسنلو گفت: در این مجموعه 11 خط الکترونیک تدارک دیده شده و به جرأت می توان گفت، این تنها سالن وزارت علوم است که با این امکانات و با بروزترین تکنولوژی های این رشته راه ندازی شده است.

وی توضیح داد: تیم تیراندازی دانشکده های فنی در سطح دانشگاه و حتی وزارت علوم شرکت نماینده داشته و اعضای آن توانسته اند جزو تیم های ملی هم قرار گیرند و همواره احتیاج چنین امکاناتی در پردیس احساس می شد.

معاون دانشجویی ، فرهنگی پردیس دانشکده فنی گفت: تدارک و تجهیز این آموزشگاه پنج ماه به طول انجامیده و سالن تیراندازی در مساحت 150 متری تجهیز شده است، این مجموعه دارای اسلحه خانه، رخت کن و انبار است.

وی ادادمه داد: براساس نظر کارشناسان تیراندازی اگر در مجموعه ای هشت خط الکترونیکی در نظر گرفته گردد، حتی امکان برگزاری مسابقات ملی هم در آن وجود خواهد داشت در صورتیکه در این سالن 11 خط الکترونیک فراهم شده است.

درخواست حمایت از خیرین برای تهیه سلاح

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس دانشکده های فنی، در سرانجام اعلام نمود: البته هنوز احتیاجهایی برای تکمیل این آموزشگاه وجود دارد، هزینه خریداری تفنگ بسیار زیاد است و من در این فرصت از خیرین و مسئولان درخواست دارم تا برای خرید تفنگ های مورد احتیاج این مجموعه یاری نمایند زیرا برای تجهیز این آموزشگاه ما دست کم به 10 تفنگ و یا تپانچه احتیاج داریم.

در ادامه این مراسم ، هادی بشیریان رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، نیز گفت: خشنودیم که دانشگاه تهران با راه اندازی آموزشگاه تیراندازی برای دانشجویان این تسهیلات را فراهم آورده و این درحالی است، که رشته تیراندازی جزو رشته های اصلی یونیورسیاد دانشجویان است

وی ادامه داد: در دوره قبلی مسابقات یونیورسیاد که در ناپل ایتالیا برگزار گردید، نخستین مدال تپانچه دانشجویان در تاریخ ورزش کشور توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا به دست آمد.

بشیریان توضیح داد: فدراسیون ورزش دانشگاهی، یاری به توسعه این رشته را جزو وظایف خود می داند و این آموزشگاه که امروز در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران راه اندازی شده است را می توان به عنوان پایگاهی برای برگزاری مسابقات دانشجویان در نظر گرفت و ما برای تجهیز این مرکز، نهایت کوشش خود را خواهیم کرد، و معتقدم که دانشگاه ها باید بتوانند در لیگ کشوری شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین در این زمینه لیگ دانشجویی نیز راه اندازی گردد تا دانشگاه ها بتوانتد با یکدیگر این رویداد را برگزار نمایند و امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی در این زمینه با دانشگاه تهران داشته باشیم.

براساس این گزارش، سالن تیراندازی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، دارای خط تیر با 11 سیبل الکترونیکی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی پیشرفته و دانش فنی روز جهانست.

سیبل های الکترونیک این سالن، جزو تجهیزات مدرن تیراندازی در جهان محسوب می گردد که با استفاده از فناوری های پیشرفته، مختصات محل برخورد گلوله به هدف را با دقت بسیار بالا و به صورت آنی محاسبه نموده و در مانیتور تیرانداز نمایش می دهد.

یکی از مزیت های سیبل های بکار گرفته شده در این سالن در مقایسه با روش های سنتی، این است که احتمال خطا و تفسیر عامل انسانی را برطرف نموده و فاصله زمانی بین شلیک و اعلام نتیجه را به صفر کاهش می دهد.

این سالن، با سیبل های فاصله 10 متر (AS10)، به منظور کار با سلاح های بادی (کالیبر 4.5) طراحی شده و می توان آن را به صورت انفرادی یا برای برگزاری مسابقات رسمی فدراسیون تیراندازی براساس آخرین قوانین فدراسیون جهانی تیراندازی(ISSF) به کار گرفت.

مراسم افتتاحیه آموزشگاه تیراندازی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دکتر ناصر سلطانی، رییس پردیس دانشکده های فنی، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار گردید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 132

به "افتتاح آموزشگاه تیراندازی در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح آموزشگاه تیراندازی در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید