اولین پل فلزی چاپ سه بعدی دنیا در آمستردام هلند افتتاح شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، هفته گذشته، اولین پل فولادی چاپ شده به وسیله پرینترهای سه بعدی در شهر آمستردام برای استفاده عمومی افتتاح شد. این پروژه خلاقانه و ابتکاری به سرپرستی شرکت هلندی MX3D اجرا شده است.

اولین پل فلزی چاپ سه بعدی دنیا در آمستردام هلند افتتاح شد

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

این پل تاریخی که روی یکی از قدیمی ترین کانال های شهر نصب شده؛ به وسیله ملکه هلند افتتاح شد. مراسم رونمایی و افتتاح این پل هم در نوع خودش جالب است. ملکه یک دکمه را فشار داده تا رباتی به طور خوذکار روبان قرمز پل را بریده و پل در جای خود نصب گردد.

این پل 12 متری، علاوه بر اینکه در صنعت چاپ سه بعدی یک نقطه عطف عظیم بوده و فناوری های به کار گرفته شده در آن قابل توجه است؛ از سنسورهای پنهانی برخوردار است که داده های واقعی درباره کارایی پل هوایی جمع آوری می نماید. محققان کالج امپریال لندن از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل نحوه واکنش پل در طول زمان و اثر تعاملی عابران پیاده با آن استفاده می نمایند.

یک مهندس سازه در دانشگاه امپریال می گوید: این سازه فلزی چاپ سه بعدی به میزان کافی عظیم و مستحکم برای عبور و مرور عابران پیاده است و پیش از این هرگز چنین چیزی ساخته نشده است. تماشا استفاده عمومی از این پل واقعا خارق العاده است.

ساخت دوقلوی دیجیتالی برای تجزیه و تحلیل عملکرد پل

برنامه های ساخت این پل از سال 2015 شروع شده است. شرکت MX3D در آن موقع پیشنهاد ساخت یک پل عابر پیاده چاپ سه بعدی فلزی با پیشرفته ترین فناوری ها و ترکیبی از رباتیک و جوشکاری را داد. بیش از 6 تن فولاد در ساخت این پل استفاده شده تا تبدیل به یک شاهکار مهندسی و برنده جوایز گردد.

فرایند چاپ این پل فلزی بیش از 6 ماه طول کشید و در سال 2018 به پایان رسید. به علت بازسازی دیواره های کانال، پل آماده شده به تاخیر افتاد تا در این ماه پایان برای استفاده عموم مردم نصب شد. این پل به وسیله چهار ربات از راه دور ساخته شده و سپس به محل نصب حمل و با جرثقیل در جای خود نصب شد.

مدریر ارشد فناوری شرکت MX3D اعتقاد دارد موفقیت این پروژه پیامدهای مهیجی برای آینده معماری دارد. او می گوید اگر بخواهید یک پل زیبا و تزئین شده داشته باشید؛ ناگهان یک گزینه خوب برای چاپ آن خواهد بود. این فناوری نه تنها کارها را برای شما مقرون به صرفه تر و کارآمدتر می نماید؛ یک ابزار نو به دست معماران و طراحان می دهد تا بتوانند در طرح ها و معماری خود تجتماشاظر نمایند.

برای ارزیابی نحوه رفتار این پل فولادی چاپ سه بعدی در طول زمان، یک دو قلوی دیجیتالی از این پل ساخته شده است که با استفاده از داده های ورودی سنسورها، شرایط فیزیکی پل کاملا شبیه سازی می گردد. اطلاعات حاصل از این مدل کامپیوتری به کارشناسان یاری می نماید تا کاربردهای نو بالقوه ای برای چاپ فولادهای سه بعدی کشف نمایند و به پل آموزش دهند چگونه کارهایی مانند شمردن تعداد کاربران عبوری را انجام دهد.

ضمن اینکه به موقع می توان هشدارهای خرابی پل را دریافت و برای تعمیر آن اقدام کرد. این اطلاعات شبیه سازی شده یاری می نمایند از خرابی و شکستگی و سقوط پل جلوگیری گردد.

این پل به شکل امواج نقره ای بسیار زیبایی ساخته شده است و ظاهری کاملا مدرن و آینده نگرانه دارد. در محلی بسیار قدیمی از شهر آمستردام هم نصب شده است و شهردار این شهر امیدوار است باعث رونق گردشگری گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 415

به "اولین پل فلزی چاپ سه بعدی دنیا در آمستردام هلند افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پل فلزی چاپ سه بعدی دنیا در آمستردام هلند افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید