اپل هفته گذشته توسعه سیستم عامل iOS 16 را به خاتمه رسانده است

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، مهندسان اپل هفته گذشته توسعه نسخه اولیه سیستم عامل نو iOS 16 را به خاتمه رساندند. این به احتمال زیاد به این معنی است که اپل در نسخه های بتای برنامه ریزی شده iOS 16 تغییر عمده ای ایجاد نکرده و در هفته های خاتمهی قبل از انتشار عمومی این به روزرسانی نرم افزاری، بر برطرف اشکالات آن تمرکز خواهد نمود.

اپل هفته گذشته توسعه سیستم عامل iOS 16 را به خاتمه رسانده است

گورمن در تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خود تاکید نمود که سیستم عامل های iOS 16 و watchOS 9 برای عرضه در ماه سپتامبر در کنار مدل های تازه آیفون 14 و اپل واچ سری 8 برنامه ریزی شده اند. این در حالی است که او انتظار دارد سیستم عامل های iPadOS 16 و macOS Ventura در ماه اکتبر عرضه شوند.

او در این رابطه شرح می دهد: به روزرسانی iOS 16.0 که مهندسان اپل توسعه آن را در هفته گذشته به سرانجام رساندند، قرار است در ماه سپتامبر در کنار watchOS 9 عرضه گردد. این به روزرسانی ها با سخت افزار تازه محصولات این شرکت مطابقت دارند. از سوی دیگر، به روزرسانی های macOS Ventura و iPadOS برای ماه اکتبر (پس از برطرف مسائل نرم افزاری مربوط به Stage Manager در آیپدها) و جهت همگام سازی با مجموعه سخت افزار های تازه برنامه ریزی شده اند.

همانطور که در جریان هستید، نسخه نهایی سیستم عامل iOS 16 قرار است با تغییرات عمده ای در اختیار کاربران قرار بگیرد. غول فناوری آمریکایی در این نسخه از سیستم عامل ویژگی هایی را که مدت هاست کاربران این شرکت منتظرش بوده اند را قرار داده که از جمله این موارد می توان به آپدیت لاک اسکرین اشاره نمود. در iOS 16 کاربران می توانند بخش های مختلفی را از اعمال فیلترهای رنگی گوناگون گرفته تا فونت ها را شخصی سازی نمایند. در حقیقت باید اشاره کنیم هر چیزی که در منوی لاک اسکرین وجود دارد، اکنون کاربران می توانند آن را شخصی سازی نمایند.

بعلاوه پیش تر و در پنجمین نسخه بتای iOS 16، این شرکت آیکون باتری آیفون های مجهز به قابلیت فیس آیدی را آپدیت نموده تا درصد شارژ باتری را، به جای نمایش تصویری از شرایط شارژ باتری به کاربران نشان دهد. در طراحی تازه آیکون باتری آیفون، رنگ ها بر اساس شرایط باتری و رنگ تصویر زمینه گوشی هوشمند شما تغییر می نماید. برای مثال هنگام شارژ، نماد باتری سبز است و روی باتری علامت شارژ دیده می گردد. بعلاوه درصد باتری را می توان در اپلیکیشن تنظیمات در بخش باتری فعال یا غیبرطرفال کرد. ظاهرا این قابلیت در بیشتر آیفون هایی که دارای حفره نمایشگر هستند در دسترس خواهد بود.

از دیگر قابلیت های مجذوب کننده این سیستم عامل تازه می توان به Live screen اشاره نمود که به کاربر اجازه می دهد از شرایط یک اپلیکیشن به صورت مداوم مطلع گردد. اما احتمالا جالب ترین قابلیت iOS 16 را باید Stage Manager دانست که به شما اجازه می دهد مقدار پنجره های اپلیکیشن ها را تغییر دهید، بنابراین به راحتی قادر خواهید بود اپ های مختلف را در پشت صفحه اصلی پنهان کنید. بعلاوه حالت فوکوس نیز به لاک اسکرین آیفون اضافه خواهد شد و شما می توانید فوکوس خود را با تصویر پس زمینه و ویجت های صفحه قفل خود ادغام نموده و صفحه قفل را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

گورمن اخیرا گزارش داده است که اپل میخواهد روز چهارشنبه 16 شهریور ماه رویدادی را برای رونمایی از مدل های تازه آیفون 14 و اپل واچ سری 8 برگزار کند. این شرکت بعلاوه احتمالاً تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9 را نیز در این رویداد اعلام خواهد نمود. این روزنامه نگار با سابقه معتقد است که اپل احتمالاً رویداد دیگری را در ماه اکتبر برگزار خواهد نمود که بر روی مک ها و آیپدهای تازه، از جمله مدل های به روزشده آیپد پرو با تراشه M2 متمرکز خواهد بود. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در این مورد منتشر می گردد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 818

به "اپل هفته گذشته توسعه سیستم عامل iOS 16 را به خاتمه رسانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل هفته گذشته توسعه سیستم عامل iOS 16 را به خاتمه رسانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید