تعاونی مرتعداران تیران و کرون برتر شد

به گزارش وبمستر وبلاگ، تعاونی مرتعداران منابع طبیعی بهاران سبز تیران و کرون به عنوان تعاونی برتر استان اصفهان معرفی گردید.

تعاونی مرتعداران تیران و کرون برتر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، الهام جان ولی مدیرعامل شرکت تعاونی مرتعداران منابع طبیعی بهاران سبز تیران و کرون گفت: این شرکت اولین تعاونی مرتعداری استان است که توانسته به وسیله سامانه بازارگاه به طور مستقیم و بدون واسطه افزون بر هزار تن جو از ابتدای سال جاری و در 6 مرحله خریداری و بین دامداران توزیع کند.

او اضافه کرد: 700 نفر دامدار عضو از خدمات این تعاونی استفاده می نمایند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون نیز گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر مراتع تیران وکرون کفاف تغذیه افزون بر 150 هزار راس دام سبک این شهرستان را نمی دهد و دامداران باید به وسیله جیره دستی دام های خود را تغذیه نمایند که با فعالیت شرکت نهاده ها بدون واسطه به دست آن ها می رسد.

مصطفی یزدانی اضافه کرد: تمدید پروانه مرتع داری، بیمه و پلاک کوبی، اجرای طرح های حفاظتی و جنگل کاری از دیگر فعالیت های این تعاونی است.

وی به مسائل عنوان شده از طرف دامداران اشاره نمود و گفت: مقدار جوی تخصیصی برای هر دام در هر دوره حدود 2 ماهه 5 کیلو گرم است که این مقدار به گفته دامداران بیش از 10 روز جوابگوی دام ها نیست و احتیاج است مسئولان فکری برای افزایش سهیمه جو داشته باشند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 551

به "تعاونی مرتعداران تیران و کرون برتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی مرتعداران تیران و کرون برتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید