فراوری دارویی گیاهی برای درمان بیماری های دام و طیور

به گزارش وبمستر وبلاگ، استفاده از داروی گیاهی برای درمان دام و طیور سبب می گردد تا دام سالم در سبد غذایی جامعه قرار گیرد.

فراوری دارویی گیاهی برای درمان بیماری های دام و طیور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هاله فرسادپور مدیرعامل شرکت ماکیان دام پارس با بیان این که استفاده از داروی گیاهی برای حیوانات از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: گیاهان معطر و دارویی، عصاره ها و اسانس های گیاهی نیز مانند داروهای شیمیایی می توانند اثر بالایی در بهبود بیماری های حیوانات خانگی داشته باشند.

محلول کاملا گیاهی

محلول خوراکی لاوارن یکی از همین داروهای ایران ساخت است که فناوران شرکت ماکیان دام پارس فراوری نموده اند. لاوارن، از جمله محلول هایی است که برای دام و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

لاوارن ضمن آن که کاملا گیاهی و خوراکی است، به گونه ای فرموله شده که عناصر و ترکیبات مختلف آن اثرات درمانی یکدیگر را تشدید و تقویت می نمایند. محلول لاوارن با افزایش حجم ادرار حیوان، از ایجاد رسوبات و سنگ کلیوی و مثانه پیشگیری نموده و به سهولت دفع آن ها یاری می نماید.

گزنه، دارویی طبیعی برای برطرف التهاب مجاری ادرار، درمان عفونت های ادراری و به عنوان ماده ای ادرارآور برای دفع سریع مواد سمی از بدن کارآمدی خود را به اثبات رسانده است. ترکیبات خاص موجود در عصاره گزنه، به درمان انواع بیماری تنفسی همانند تب یونجه، آسم و انواع حساسیت های فصلی حیوان یاری می نماید.

این گیاه دارویی، منبعی غنی از ویتامین ها، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدهاست و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد استرس عمل کند و کارآمدی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. بعلاوه در درمان ناراحتی های پوستی موثر بوده و از عفونت باکتریایی جلوگیری کند.

کاهش التهاب ها و عفونت ها

یکی از مهم ترین کارنمودهای محلول لاوارن با بهره گیری از خواص دارویی این گیاه، در کاهش التهابات و عفونت های مجاری ادراری حیوانات خانگی است. استفاده از این دارو در برطرف عارضه های التهابی، موثر خواهد بود و سبب بهبود عملکرد کلیوی حیوان می گردد.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که استفاده از داروهای گیاهی برای دام صرفه مالی دارد، گفت: 13 فرصت شغلی به صورت مستقیم و ده ها فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شده و کشورهای اروپایی آسیای میانه نیز مشتری داروی دام هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 730

به "فراوری دارویی گیاهی برای درمان بیماری های دام و طیور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دارویی گیاهی برای درمان بیماری های دام و طیور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید