جشنواره بهار نارنج کومله 21 اردیبهشت برگزار می گردد

به گزارش وبمستر وبلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، جشنواره بهار نارنج کومله 21 اردیبهشت برگزار می گردد.

جشنواره بهار نارنج کومله 21 اردیبهشت برگزار می گردد

ولی جهانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی یکی از روش های مناسب برای ایجاد جاذبه های گردشگری و توزیع گردشگران در سطح استان در ایام مختلف از سال است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به عنوان متولی برگزاری جشنواره های تخصصی گردشگری در نظر دارد به منظور توسعه و احیای آیین ها و سنت های بومی و دیرینه گیلانی نسبت به برگزاری جشنواره های فرهنگی در سطح شهرستانهای استان گیلان اقدام کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه نمود: یکی از جشنواره های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده، جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است که در روز پنجشنبه 21 اردیبهشت با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می گردد.

جهانی گفت: آداب و سنن مرتبط با بهار نارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده فرهنگ های مرتبط با این محصول در آیین های سنتی مردم این منطقه و بعلاوه آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه های استان گیلان است.

او توضیح داد: بعلاوه به منظور حمایت از هنرمندان بومی منطقه، اختصاص غرفه عرضه محصولات محلی در کنار برگزاری برنامه ها و نمایش های محلی پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: جشنواره بهار نارنج یکی از جشن هایی است که به شکرانه این نعمت بزرگ و خوش عطر در کومله لنگرود برگزار می گردد و سال جاری نیز جشنواره بهار نارنج کومله زمانی را برای نشاط و تنفس در عطر بهار نارنج برای گردشگران فراهم آورده تا عاملی برای توسعه گردشگری، کارآفرینی و هویت بخشی را برای این خطه رقم زند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 932

به "جشنواره بهار نارنج کومله 21 اردیبهشت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بهار نارنج کومله 21 اردیبهشت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید