سد شیاده بابل، یکی از زیباترین جاذبه های مازنداران

به گزارش وبمستر وبلاگ، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی بابل شما را با منطقه سد شیاده که یکی از زیباترین جاذبه های بابل و استان مازندارن می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر در پی دیدنی های شمال ایران می شد تا انتهای این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید

سد شیاده بابل، یکی از زیباترین جاذبه های مازنداران

بابل، یکی از شهرهای تاریخی و زیبای استان مازندران، با طبیعتی سرسبز و آب و هوای معتدل، مقصدی محبوب برای گردشگران است. این شهر با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند جنگل های انبوه، آبشارها، چشمه های آب گرم و آثار باستانی، تنوع فراوانی از تجربه های گردشگری را برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید. بازارها و جشنواره های محلی، فرهنگ و هنر غنی این منطقه را به نمایش می گذارند و فرصت هایی عالی برای تجربه زندگی محلی و خرید صنایع دستی فراهم می آورند. در مجموع، بابل با چشم اندازهای طبیعی بکر و جذابیت های فرهنگی خود، یکی از نقاط دیدنی و ارزشمند برای گردشگران در شمال ایران محسوب می شود.

شهر بابل واقع در استان مازندران و در فاصله حدوداً 61 کیلومتری جنوب شرقی شهر ساری و حدوداً 226 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است.

سد شیاده بابل کجاست ؟

سد شیاده در واقع یکی از جاذبه های گردشگری بسیار محبوب است که در نزدیکی شهر زیبای بابل و در فاصله 32 کیلومتر از بابل واقع شده است. این سد بر روی رودخانه چلیم، که از سرشاخه های بابل رود است، ساخته شده و با طبیعت خیره کننده و زیبایی های طبیعی اطرافش مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. حضور اثر تاریخی سقاتالار شیاده نیز، که به دوران حکومت قاجار برمی شود، از جذابیت و اهمیت این منطقه بیشتر نموده است.

سد شیاده یکی از سد های مهم در ایران است که در استان مازندران واقع شده است. این سد در نزدیکی شهر بابل و در حاشیه رودخانه شیاده قرار گرفته است. ساخت این سد در دهه 1350 شروع شده و در دهه 1360 به بهره برداری رسیده است. اهمیت این سد به عنوان یک منبع تامین آب برای منطقه و بعلاوه تأمین انرژی برق برای منطقه ها اطراف آن است. (آدرس برروی نقشه)

منطقه بکر سد شیاده به علت دارا بودن آب و هوای مساعد و وجود جنگل در چهارسوی خود، مکان مناسبی برای پیاده روی، برگزاری اردوهای یک روزه سیاحتی، صعود به ارتفاعات نزدیک سد شیاده، کشتی لوچو، ماهیگیری و قایقرانی است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 1036

به "سد شیاده بابل، یکی از زیباترین جاذبه های مازنداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد شیاده بابل، یکی از زیباترین جاذبه های مازنداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید