رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد

به گزارش وبمستر وبلاگ، رودخانه شور

در این مقاله از معرفی دیدنی های یزد شما را با رودخانه شور که یکی از جاذبه های گردشگری بهاباد می باشد آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله سفر و گردشگری خبرنگاران همراه باشید

رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد

مختصری درباره شهرستان بهاباد بدانید :

شهرستان بهاباد همراه با جاذبه های تاریخی آن یکى از بخش هاى شهرستان بافق است که عنوان آن از دو واژه به و آباد به معنى آبادى بهتر یا برترین آبادی تشکیل شده است. شهرستان بهاباد یکی از شهرستان های استان یزد در مرکز ایران است. مرکز این شهرستان شهر بهاباد می باشد.این شهرستان در سال 1388 خورشیدی از شهرستان بافق مستقل شد. نام قدیم این شهر تالی بوده است و دارای آبهای زیرزمینی فراوان می باشد.بیشتر مردم این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغول بوده و دین مردم، اسلام (شیعه) می باشد. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با رودخانه شور بهاباد بیشتر آشنا شوید.

رودخانه شور بهاباد در شمال شهرستان بهاباد یزد واقع شده و دلیل شکل گیری آن، قرارگیری بر روی یک گسل فعال در این منطقه می باشد.رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد با طول 11 کیلومتر از جنوب کوه های آسفیچ و بنستان به شمال دشت کویر امتداد دارد و عرض آن در قسمت های مختلف به دلیل تغییرات دیواره ای متفاوت می باشد، آبدهی میانه آن نیز 85 لیتر در ثانیه است.رودخانه شور، تنها رودخانه دائمی بهاباد در تمام طول سال آب دارد و در مسیر عبور خود به سمت کویر، طبیعتی جالب و دیدنی خلق نموده است. پوشش گیاهی(نبکا) و سرزمین های اطراف رودخانه شور بهاباد نیز از نظر زمین شناسی و جغرافیایی بسیار حائز اهمیت می باشد، به گونه ای که کویرنوردی در اطراف رودخانه شور بسیار شورانگیز و خاطره ساز است.

  • دریاچه نمک بهاباد
  • روستای باستانی 4500 ساله خرانق در دل کویر
  • بافت قدیمی یزد
  • آتشکده یزد
  • خانه تاریخی آقازاده ابرکوه
منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 1031

به "رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه زیبای شور در شهرستان بهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید