شکوفایی شرکت مخابرات زیربنای دگرگونی فراوری در صنعت ارتباطات است

به گزارش وبمستر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی، در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز مخابرات شهید نهری و مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات گفت: تحول و توسعه شرکت مخابرات ایران موجب حرکت اساسی در عرصه فراوری و اشتغال، توسعه مالی، رشد اقتصاد دیجیتال و ارتقاء بهره وری ملی در کشور است.

شکوفایی شرکت مخابرات زیربنای دگرگونی فراوری در صنعت ارتباطات است

وی با بیان اینکه هیچ شرکتی در کشور عمومیت شبکه مخابرات در لایه های مختلف را ندارد، گفت: در دو سال اخیر عددی که در کارخانه های حوزه ICT برای افزایش فراوری ملی تزریق نموده ایم 766 میلیارد تومان بوده اما باید حداقل سالی 5000 هزار میلیارد تومان به حوزه صنعت ict تزریق گردد. در حال حاضرحدود 75 درصد این صنایع تعطیل شده و پرسنل مربوطه تعدیل نیرو شده اند که باید هرچه زودتر فکری به حال این صنعت کرد.

وی ادامه داد: در بخش ثابت سودی وجود ندارد زیرا هزینه نگهداری و پشتیبانی هر خط تلفن 21 هزار تومان و درآمد حاصل از آن حدود 5700 تومان، که با تعرفه های فعلی هزینه های حداقلی هم پوشش داده نمی گردد.

وی همچنین طرحی که برای اصلاح تعرفه های شرکت مخابرات ارائه شده است را توضیح داد و درباره آن بیان نمود: این طرح هم به نفع مردم است و هم مخابرات، به علاوه سازمان تنظیم مقررات نیز این طرح را قبول دارد اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که امیدواریم هرچه زودتربه مرحله عملیاتی برسد.

وی درباره حق السهم رگولاتوری از درآمد مخابرات گفت: ما در حال حاضر بخشی از هزینه اپراتورها را به رگولاتوری می پردازیم یعنی 20 درصد حق انتشار به رگولاتوری می دهیم؛ به علاوه اقتصادیات هم پرداخت می کنیم، به شرکت زیرساخت برای اینترنت اجاره می دهیم و این هزینه ها باعث شده که عملا هیچ سودی از درآمدهایمان کسب ننموده و امکان توسعه را هم نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات درباره شیوه تنظیم گری در حوزه مخابرات ایران گفت: رگولاتوری در کشور ما در اختیار یک وزارت خانه است و این اشکال است. در کشورهای مختلف حوزه رگولاتوری موضوعی حاکمیتی است و ضروری است تا در ایران نیز مجلس، دولت و صاحبان صنعت در حوزه رگولاتوری مشارکت داشته باشند.

مهندس سلطانی در انتها گفت: فرزندان و همکاران شما در شرکت مخابرات ایران با دست خالی و در سخت ترین شرایط اقتصادی و چالش های اجتماعی قدم های مهمی را برای انجام رسالت و ماموریت خود برداشته اند، اما ادامه این راه نیازمند حمایت جدی است تا این شرکت 65 ساله و برند ارزشمند صنعت ارتباطات، برای سالیان متمادی به عنوان یک سرمایه و افتخار ملی برای کشور حفظ شده و بیش از گذشته، گسترش و توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 350

به "شکوفایی شرکت مخابرات زیربنای دگرگونی فراوری در صنعت ارتباطات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوفایی شرکت مخابرات زیربنای دگرگونی فراوری در صنعت ارتباطات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید