تور گرجستان ارزان: فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی تفلیس

به گزارش وبمستر وبلاگ، گرجستان یکی از کشورهایی است که پس از ترکیه و ارمنستان به یکی از محبوبترین مقصدهای گردشگران ایرانی در سال های اخیر تبدیل شده و اخیرا نیز با لغو قانون ویزا برای گردشگران ایرانی سفر به این کشور بسیار آسان تر شده است. بنابراین برای آشنایی با فرودگاه های گرجستان در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

تور گرجستان ارزان: فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان نیز همانند ترکیه کشوری آسیایی - اروپایی است که به علت همجواری با ترکیه و روسیه دارای پتانسیل بالقوه ای برای جذب توریست است. شهر تفلیس بزرگترین شهر گرجستان و در عین حال مرکز این کشور است که علاوه بر جاذبه های تاریخی، وجود انواع امکانات تفریحی بر جذابیت این شهر افزوده است.

بعلاوه تفلیس دارای فرودگاهی بین المللی است که به علت برخورداری از استانداردهای روز جهان به تایید سازمان ملی هوانوردی آمریکا رسیده است. علاوه بر این فرودگاه بین المللی تفلیس پس از فرودگاه شرمیتوو روسیه بزرگترین فرودگاه اروپای شرقی است و به بیشتر نقاط جهان پرواز مستقیم دارد.

مشخصات

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: TBS

کد ایکائو: UGTB

ارتفاع از سطح دریا: 495 متر

قطب اصلی خطوط هوایی: هواپیمایی گرجستان

فاصله هوایی تا تهران: 892 کیلومتر - 1 ساعت و 22 دقیقه

معرفی فرودگاه

نخستین پایانه این فرودگاه در سال 1952 میلادی به سبک معماری استالینیستی سبکی است که در سالهای 1933تا1955در اتحاد جماهیر شوروی، در سرزمین های تحت رهبری ژوزف استالین، به وفور دیده می شد و در یک طبقه ساخته شد. ولی در سال 1990 میلادی، پایانه نو و به سبک معماری بین المللی ساخته شده و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

فرودگاه بین المللی تفلیس در سال 1981 جایگاه دوازدهمین فرودگاه پرتردد اتحاد جماهیر شوروی را به خود اختصاص داده و در سال 1998 نیز آمار مسافران آن از مرز 230000 عبور نموده است.

لازم به ذکر است پایانه نو و مدرن این فرودگاه تک بانده در سال 2007 میلادی به بهره برداری رسید.

بعلاوه، طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولان، فرودگاه بین المللی تفلیس همانند گذشته جایگاه خود را در صنعت حمل و نقل حفظ نموده و در بین سال های 2009 تا 2013 آمار مسافران آن تا 44/1 میلیون نفر رشد داشته است.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی فرودگاه تفلیس بر روی نقشه

فرودگاه بین المللی تفلیس در 17 کیلومتری جنوب شرق تفلیس واقع است.

راه های دسترسی

قطار: آسان ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله برای دسترسی به این فرودگاه است. ایستگاه قطار نیزدر فاصله 70 متری از پایانه فرودگاه قرار داشته و به سبک معماری نو به شکل نیم دایره ساخته شده است.

اتوبوس: یکی دیگر از راه های ارتباطی فرودگاه است که ایستگاه آن دقیقا در مقابل سالن پروازهای ورودی قرار گرفته است. اتوبوس 37 در این ایستگاه به صورت شبانه روزی در تمام روزهای هفته آماده انتقال مسافران از فرودگاه تا مرکز شهر با مبلغ نیم لاری است.

تاکسی: تاکسی های فرودگاه بین المللی تفلیس به صورت شبانه روزی در مقابل خروجی پایانه فرودگاه آماده انتقال مسافران هستند. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر به وسیله تاکسی 20 تا 30 دقیقه بوده و هزینه آن در حدود 25 لاری است.

سرویس شاتل: فرودگاه تفلیس مجهز به سرویس شاتل نیز بوده و از فرودگاه تا مرکز شهر دارای سه ایستگاه است. فعالیت این سرویس نیز همانند سایر وسائط نقلیه فرودگاه 24 ساعته بوده و هزینه آن 10 لاری به ازای هر نفر است.

اطلاعات پرواز

منبع: کجارو / tbilisiairport.com / en.wikipedia.org
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 749

به "تور گرجستان ارزان: فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: فرودگاه بین المللی شوتا روستاولی تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید