مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید

به گزارش وبمستر وبلاگ، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با ماکروفر ویروس زدایی کنیم.

مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی گفت: احتمال آلودگی ظروف غذاهای بیرون بر به ویروس کرونا به این دلیل است که از زمان تهیه، بسته بندی، توزیع و رسیدن به دست مشتری باید یک چرخه چند نفره را طی کند اگر فقط یک نفر در این چرخه مبتلا به کرونا باشد دیگران را نیز مبتلا می نماید.

کاربران دستگاه های رایانه ای مراقب آلودگی باشند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کیبوردهای رایانه که مورد استفاده مشترک کارکنان یک مجموعه قرار می گیرد آیا می تواند سبب انتقال بیماری گردد نیز گفت: در صورت استفاده یک فرد مبتلا به کرونا از کیبورد رایانه آلودگی کیبورد 100 درصد است و دیگر استفاده نمایندگان باید مراقب سلامتی خود باشند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه کاربران دستگاه های رایانه ای باید در طول زمان استفاده از رایانه از زدن دست ها بصورت خود جداً خودداری نمایند، توضیح داد: به رغم اینکه در مطالعات جدید معین شده که انتقال کرونا از سطوح به انسان کمرنگ است اما انتقال بیماری نیز دور از انتظار نیست .

پنهان کاری کرونایی

دکتر مردانی در پاسخ به این سوال نیز که چرا بسیاری از مبتلایان به کرونا بیماری خود را پنهان می نمایند، گفت : پنهان کاری بیماری کرونا سبب گسترش آن در جامعه و بخصوص اعضای خانواده می گردد در حالی که فرد مبتلا باید علاوه بر معرفی خود به مراکز درمانی سریعاً تحت درمان قرار بگیرند.

اعلام کد ملی بیماران کرونایی به مراکز مختلف

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در مورد اجرای طرح اعلام کد ملی بیماران کرونایی به مراکز و دستگاه مختلف آن را اقدامی خوب برای جلوگیری از گسترش کرونا مطرح کرد و گفت: اجرای این طرح در یک مقطع زمانی معین مانع از پرواز 230 بیمار آلوده به ویروس کرونا به وسیله ناوگان هوایی به دیگر استان های کشور شد.

از زمان شیوع کرونا در دنیا (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود 62 میلیون نفر از مردم دنیا به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون 500 هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون به 47 هزار و 875 نفر رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: blogwebmaster.ir شناسه مطلب: 42

به "مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید